مهدی احمدی‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه نگاه کلی به فرهنگ جدی گرفته نشده است و با آنکه همه جا از بزه‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی می‌گویند اما کمترین بودجه به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده شده است.

رییس حوزه هنری اصفهان یادآور شد: امروز حوزه هنری به عنوان دستگاه تخصصی در زمینه فرهنگ و هنر دینی بوده و مجموعه‌ای فعال و پویاست که همواره در حال برنامه‌ریزی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و تولید است.

وی هنر را موثرترین زبان برای تعالی فرهنگی جامعه دانست و گفت: برای این منظور باید ابتدا مخاطبان جوانی که تشنه هنر هستند را شناخت و در ادامه راه ورود آنان به جریان فعال هنر باز گذاشته شود.

احمدی‌فر با تاکید بر این که باید به جوان‌ها بها داد تاکید کرد: در کنار آن یابد از تخصص و تجربه پیشکسوتان حوزه‌های فرهنگی و فعالان اجتماعی بهره برد.

وی با اشاره به فراهم بودن برخی از زیرساخت‌های فعالیت‌های فرهنگی در حوزه هنری اصفهان گفت: با توجه به رسالت‌های اصلی این سازمان، ما دارای بستر مناسب و وسیع آموزشی در زمینه رشته‌های مختلف هنری هستیم و این توانمندی در حوزه هنری برای آموزش افراد متعهد و تولیدات اثرگذار یا تربیت نیروی فرهنگی هنری انقلابی و ارزشی وجود دارد.

این مسوول فرهنگی اصفهان یادآور شد: همچنین در این استان، ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی در راستای رسالت حوزه هنری در توجه به هنر انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه دفاع مقدس محتواهای غنی برای تولیدات فاخر نیاز است بیان کرد: اکنون با همت هنرمندان حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری، شناسایی رزمندگان در این استان که نقشی موثر و پیشتاز در آن دوران داشته‌اند شروع شده است.

احمدی‌فر همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های فرهنگی و هنری از جمله موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و جهاد دانشگاهی اصفهان به عنوان ۲ نهاد انقلابی همسو با حوزه هنری برای پیشبرد اهداف فرهنگی در استان اشاره کرد.

 به گفته وی لازمه تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی، توجه جدی به ظرفیت‌های حوزه‌های فرهنگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.