به گزارش خبرنگار مهر، استاندار همدان ظهر چهارشنبه در آئین کلنگ‌زنی شهرک گلخانه‌ای «گنبد» ملایر گفت: یکی از سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی روی آوری به کشت‌های گلخانه‌ای و علمی است.

وی گفت: استان همدان نیز در این زمینه فعالیت‌های خود را شروع کرده و شهرستان ملایر یکی از پیشگامان در زمینه کشت گلخانه‌ای است.

شاهرخی تاکید کرد: طبق اهدافی که در برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان در نظر گرفته شده میزان کشت گلخانه‌ای استان همدان ۲۱۰ هکتار پیش‌بینی شده که امید است تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق شود.

وی گفت: این پروژه بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در غرب کشور و مجری آن شرکت شهرک‌های کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز هزینه احداث و سرمایه‌گذاری شهرک گلخانه‌ای «گنبد» ملایر را ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این شهرک سالانه با ۱۵ هزار تُن تولید برای ۴۱۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی دارد.

منصور رضوانی جلال مساحت کلی این پروژه را ۶۸ هکتار ذکر کرد و با بیان اینکه اعتبار طرح بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان است، افزود: این شهرک در ۴۲ قطعه در روستای گنبد احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه با کلنگ زنی شهرک گلخانه‌ای «گنبد» ملایر تعداد پروژه‌های کلنگ زده شده بخش کشاورزی در ایام الله دهه فجر امسال به ۹ می‌رسد، گفت: اشتغالزایی طرح‌های کلنگ زنی و افتتاحیه بخش کشاورزی در ایام الله دهه فجر به یک هزار و ۲۱ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.