سید انور حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در اولویت برنامه های این بخش قرار دارد، افزود: 22 طرح از این تعداد شامل 35 هکتار آبیاری قطره ای مربوط به زیربخش آب و خاک بوده و به ازای هر هکتار 130 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به متقاضیان اعطا شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این 31 هکتار آبیاری بارانی و کم فشار نیز در این شهرستان به بهره برداری رسید که به ازای هر هکتار از اراضی بارانی 84 میلیون ریال و هر هکتار آبیاری کم فشار نیز 58 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت شد.
حسینی ادامه داد: پوشش کانال بتنی روستای «کانی کیسل» به طول 450 متر با سرمایه گذاری یک میلیارد ریال و طرح پوشش کانال بتنی روستای شیخان به طول 300 متر با سرمایه گذاری 700 میلیون ریال از دیگر طرح های افتتاحی طی دهه فجر در این شهرستان است.
وی گفت: به همین مناسبت یک طرح پرواربندی بره نیز در روستای «شیخ عثمان» با تصویب 9 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری کلنگ زنی شد.
حسینی افزود: در مجموع با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال برای 32 نفر به صورت مستقیم و 105 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شد و 141 خانوار نیز از مزیت های آنها بهره مند شدند.
به گزارش ایرنا همزمان با دهه مبارک فجر 35 طرح در زمینه های مختلف در اشنویه با 230 میلیارد ریال هزینه یا اعتبار به بهره برداری رسید یا کلنگ زنی شد.
این شهرستان دارای 77 روستا بوده که 47 روستا در بخش مرکزی و 30 روستا در بخش نالوس این شهرستان واقع است.
9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.