رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان در این آیین گفت: با بهره برداری از ۲ طرح گلخانه و خط تولید قهوه در اسدآباد برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

منصور رضوانی جلال افزود: این ۲ طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه امروز طرح احداث بزرگترین و مجهزترین خط تولید و بسته بندی انواع پودر قهوه در کشورمان با ظرفیت ۱۲ هزار تن آغاز شد ادامه داد: انتقال فناوری نوین از اندونزی به ایران جهت تولید پودر قهوه اقدامی قابل توجه از سوی بخش خصوصی محسوب می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: زیرساخت های ایجاد ۱۶۷ گلخانه در استان همدان ایجاد شده است. 

رضوانی جلال گفت: استان همدان قطب تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور است و شهرستان اسدآباد با برخورداری از ۶ درصد اراضی کشاورزی این استان ۱۲ درصد محصولات کشاورزی و دامپروری همدان را تولید می کند.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای رتبه های برتر تولید چغندر قند، گوجه فرنگی، گندم و محصولات باغی در سطح استان همدان است.

رضوانی جلال افزود: در سند راهبردی سه ساله استان همدان توسعه گلخانه ها بسیار اهمیت دارد و تا کنون برای ایجاد ۱۶۷ هکتار زیر ساخت ها فراهم شده است. 

به گزارش ایرنا، چندی پیش مدیر شرکت مایورا در دیدار با استاندار همدان اذعان کرد: این شرکت در اندونزی ۲۵ هزار نفر پرسنل دارد و آماده سرمایه گذاری در ایران است.

به گفته علیرضا خدادادیان، برای راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته بندی قهوه در شهرستان اسدآباد ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای احداث این کارخانه یکسال زمان احتیاج است که پس از بهره برداری برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

سرمایه گذار اندونزیایی نیز گفت: با راه اندازی کارخانه قهوه در اسدآباد ماهیانه ۴۰۰ تن قهوه تولید و در داخل ایران و کشورهای همسایه توزیع می شود.

رونالد اتمدجا اضافه کرد: دستگاه های خط تولید در کوتاه ترین زمان پس از احداث کارخانه وارد ایران می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.