غاده حجاوی عصر دوشنبه در پایان ارزیابی پرونده ثبت جهانی منبت ملایر و بازدید از ظرفیت‌های منبت این شهر برای ثبت جهانی افزود: این بازدید اطلاعات خوبی به ما داد که بتوانیم آنها را در گزارشمان برای شورای جهانی صنایع دستی اعلام کنیم.

وی بیان کرد: چهارشنبه هفته جاری گزارش را نوشته و برای رییس شورای جهانی صنایع دستی ارسال می‌کنیم.

رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: این گزارش را برای روسای قاره‌های دیگر نیز می‌فرستیم تا نظر خود را در مورد منبت ملایر اعلام کنند.

حجاوی بیان کرد: پس از اعلام نظر روسای دیگر قاره‌ها و شورای جهانی صنایع دستی، اگر نتیجه مثبت باشد، حدود ۲ هفته طول می‌کشد تا نتیجه ثبت جهانی منبت ملایر اعلام شود.

وی ادامه داد: نقش جامعه و حمایت‌هایی که دولت از این هنر دارد، نقاط بسیار مثبتی بود که ما در این سفر به آن رسیدیم.

رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: در این سفر از مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ملی ملایر، کارگاه‌های مبل و منبت، بازار مبل و شهرک صنعتی مبلمان ملایر بازدید کردیم که برای ما بسیار ارزشمند بود.

هیاتی متشکل از دکتر «غاده حجاوی» رییس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، «کِوین موری» معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی و «ویدا توحدی» مسوول ثبت شهرهای ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشاور در امور توسعه و ترویج صنایع دستی کشور برای پیگیری پرونده ثبت جهانی منبت روز دوشنبه به ملایر سفر کردند.

در این سفر یکروزه بازرسان شورای جهانی صنایع دستی مورد استقبال باشکوه مردم و فعالان مبل و منبت در دریاچه کوثر قرار گرفتند و پس از شرکت در نشست ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، از ظرفیت‌های منبت این شهر بازدید کردند.

همچنین در این سفر شهردار ملایر کلید شهر ملی منبت که روی چوب منبت کاری شده بود به بازرسان شورای جهانی صنایع دستی هدیه داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.