منوچهر کرمی روز چهارشنبه در حاشیه آیین آغازیین اجرای طرح مکمل‌یاری برای دانش‌آموزان اظهار داشت: به جز ۲ مدرسه شبانه روزی، نیازی به تعطیلی دیگر مدارس در این استان به واسطه نگرانی از شیوع آنفلوآنزا نبود.

رییس مرکز بهداشت استان همدان گفت: اطلاع رسانی همانند شمشیر دو لبه است که گاهی مواقع اطلاع رسانی بیش از حد و نامناسب باعث ایجاد رعب و وحشت بین والدین می‌شود.

کرمی با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۲۰ مورد مثبت ابتلا به آنفلوآنزا شناسایی شدند افزود: آنفلوآنزا امسال به هیج وجه متفاوت با سالهای قبل نیست و  آمار مبتلایان نیز با الگوی سالهای قبلی یکسان است تنها امسال موج آنفلوآنزا در تمام دنیا به ویژه نیم کره شمالی چند هفته زودتر شروع شد. 

وی ادامه داد: در فصل سرد سال آنفلوآنزا همانند سایر بیماری ها زیاد می شود هر چند سرما خوردگی جز در مواقعی که با تب شدید و شروع ناگهانی همراه است آنفلوآنزا محسوب شده و در صورت همراهی با تنگی نفس، ایجاد کبودی، درد شدید بدن و خلط خونی، نشان دهنده آنفلوآنزا نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: حتی در صورت ابتلا به آنفلوآنزا در ۹۸ درصد موارد بدون کوچکترین عارضه ای و دخالت دارویی و درمانی درمان می شود تنها در ۲ درصد افراد، به علت داشتن بیماری زمینه ای و ضعف در سیستم ایمنی بدن، نیاز به بستری وجود دارد.

کرمی اضافه کرد: نباید به خاطر ناآگاهی از آنفلوآنزا در جامعه نگرانی ایجاد کرد، چرا که اندک مبتلایان نیز به علت بی توجهی به عوامل خطر و مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی دچار مشکل شدند.

وی خواستار نرفتن دانش آموزان به مدرسه در صورت سرما خوردگی، رعایت آداب تنفسی و شستشوی متناوب دست ها شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.