حبیب اله موسوی بهار روز دوشنبه در آیین افتتاحیه هفته سلامت بیان کرد: همچنین به اندازه افراد مبتلا به دیابت شناسایی شده، بیمار دیابتی شناسایی نشده در استان همدان وجود دارد.
وی افزود: مراقبان سلامت، وضعیت سلامت افراد را با اندازه گیری قد، وزن، دور کمر، دور ران پا و آزمایش ها میزان چربی، فشار خون و دیگر آزمایش ها می سنجند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان تاکید کرد: مراقبان سلامت نباید منتظر حضور مردم در مراکز جامع سلامت شوند بلکه باید به افراد تماس برقرار کرده و به در خانه آنها مراجعه کنند.
موسوی بهار اضافه کرد: مسئولان باید وضعیت فعال بودن مراقبان سلامت را بررسی کنند و هیچگونه کم کاری مورد تایید و پذیرش نیست.
وی بیان کرد: مراقبت های اولیه یکی از اصول مورد تاکید در شعار هفته بهداشت است که تحقق این موضوع موجب محقق شدن بخش دوم این شعار یعنی «پوشش همگانی سلامت» می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان افزود: علوم پزشکی جزو معدود واحد هایی است که بی درنگ بعد از ارایه خدمت، درباره نحوه ارایه خدمات، از مراجعان نظر سنجی می شود.
موسوی بهار بیان کرد: این مجموعه پیوسته در معرض سنجش افکار عمومی قرار دارد و در صورت اعلام نارضایتی موضوع به سرعت پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: نحوه ارایه تمامی خدمات حتی در دور افتاده ترین مناطق به راحتی قابل رصد و دسترسی است به گونه ای که می توان هر لحظه عنوان کرد در کدام روستا چه خدمات پزشکی توسط مراقبان سلامت در حال ارایه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان درباره پرونده الکترونیک سلامت گفت: سامانه سیب به منظور ارایه خدمات سلامت به صورت الکترونیکی دایر شد که تاکنون بیشتر شهرستانها به صورت 100 درصد زیر پوشش این سامانه قرار گرفتند.
موسوی بهار ادامه داد: استقبال در 2 شهرستان همدان و ملایر کمتر از مابقی شهرستان ها است که علت آن مراجعه نکردن افراد ساکن در بالای شهر، افراد تحصیل کرده و نظامی ها برای تکمیل پرونده است.
وی اضافه کرد: گام بعدی دانشگاه علوم پزشکی اجرای طرح نظام ارجاع است و در این صورت شهروند با مراجعه به مراکز بهداشتی ویزیت شده و در صورت نیاز ارجاع داده می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اجرای این طرح را در کاهش هزینه سرسام آور درمان و ساماندهی وضعیت کنونی موثر دانست و گفت: تمامی طرح های بهداشتی به منظور بهره مندی مناسب مردم از خدمات اجرایی می شود.
موسوی بهار اظهار داشت: با وجود امکانات مناسب پزشکی اما بسیاری از شهروندان در صورت بیماری به مراکز سلامت مراجعه می کنند در حالیکه باید برای پیشگیری از بروز بیماری به این مراکز حضور یافت.
برنامه های هفته سلامت از یکم اردیبهشت با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» آغاز شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.