حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز یکشنبه در اجلاس استانی نماز در سالن شهدای استانداری همدان افزود: چون انسان قرار است تربیت بشود باید مربی خود را بشناسد؛ مربی انسان خداوند است و از راه نماز می‌توان آن را شناخت.
وی افزود: استعدادهای انسان با فحشا و منکر از بین می‌رود و برنامه خداوند برای تربیت انسان و شکوفایی استعدادها، نماز است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه بهترین و بالاترین روش برای تربیت انسان نماز است، عنوان کرد: هیچ چیزی به اندازه نماز موانع رشد انسان را کنار نمی‌زند.

وی بیان کرد: خدای تعالی برای مسوول و مدیریت جامعه در قرآن کریم وظیفه تعیین کرده است که مدیران باید بر اساس آن جامعه را اداره کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: اگر در یک جامعه مسوولان اصلاح نشوند اصلاح آن جامعه دشوار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسوولی که خودش اهل نماز نباشد خدا به آن مسوولیت نمی‌دهد، اظهار داشت: مدیران باید دغدغه نماز خواندن جامعه را داشته باشد.

حجت‌الاسلام شعبانی‌موثقی ادامه داد: نماز یک عمل عبادی است که مدیران هر دستگاهی باید بر برپایی نماز در بین کارکنان تاکید داشته باشد.

وی عنوان کرد: نگاه جامعه به بچه ها و دانش آموزان تکلیف محور و فقه محور است زیرا هنوز آن سیر ملکوتی نماز را نتوانستیم جا بیاندازیم.

نماینده ولی فقیه در همدان اضافه کرد: همدان در توجه مسوولانش به نماز رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: فارغ از نگاه تکلیف محور به نماز حضور مدیران و مسوولان در نماز علاوه بر اجر نماز، اجر عظمت بخشی به نماز را هم بهره می‌برد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی اظهار داشت: خواندن نماز در اداره ها ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نمی‌برد و دلیلی نمی‌شود به بهانه راه انداختن کار مردم، نماز در اداره ها اقامه نشود.

وی با اشاره به اینکه همدان دارالمومنین است و ظرفیت بالایی دارد، افزود: اگر می‌خواهید بچه‌هایتان نمازخوان شوند، پیش روی آن‌ها نماز بخوانید تا آن‌ها هم نماز بخوانند.

وی گفت: اگر پدر و مادر نماز نخوانند یعنی بچه‌های خود را طلاق داده‌اند و این موجب می‌شود تربیت بچه دست دیگران بیافتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.