حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه در پنجمین اجلاس استانی نماز در مجتمع امور تربیتی ایلام افزود: نقش اولیا و مربیان و خانواده‌ها در دعوت دانش‌آموزان به نماز مهم و تاثیرگذار است و همانگونه که به تحصیل اهمیت می‌دهند باید مسائل معنوی آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسوؤلان باید الگوی مردم در اقامه فریضه الهی و واجب نماز باشند، اظهار داشت: مسوؤلان باید از فرصت خدمتگزاری به مردم استفاده کرده و آنرا بدرستی انجام دهند.

وی یادآور شد: مسوؤلان به شکرانه این فرصت خدمتگزاری باید تلاش کرده و در کنار ارایه خدمت، برای احیای اقامه نماز نیز تلاش و اهتمام داشته باشند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دشمن تلاش خود را برای دین زدایی جامعه بکار گرفته است، گفت: هدف دشمن ایجاد فاصله بین نسل جدید و معنویات است تا با به انحراف کشاندن آنها به اهداف شوم خود برسد.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با تاکید بر احیای فریضه نماز افزود: تمامی مسوؤلان باید در این زمینه اهتمام داشته باشند چرا که اگر ارتباط انسان با خدا بواسطه نماز برقرار شود بسیاری از مشکلاتی که دامن‌گیر جامعه است رفع خواهد شد.

۴۰ درصد گفتمان دینی مدارس با محوریت نماز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آیین به برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس این استان اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد این گفتمان‌ها به موضوع نماز اختصاص دارد.

اسفندیار رستم‌زاد افزود: این گفتمان‌ها در طول سال تحصیلی با موضوع‌های مختلف برگزار می‌شود که با استقبال دانش‌آموزان مواجه شده است.

وی برگزاری جشن تکلیف، اجرای طرح پیوند مساجد و مدارس، نواختن زنگ نماز، اجلاس‌های شهرستانی نماز و اقامه نمازهای جماعت را از جمله مهمترین برنامه‌های حوزه نماز عنوان کرد.

در این آیین از دستگاه‌های برتر و همچنین فرهنگیان و دانش‌آموزان برتر در حوزه فعالیت‌های مرتبط با نماز تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.