به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج که در کانون رشد برگزار شد، اظهارداشت: در آموزش و پرورش باید از حاشیه سازی پرهیز کرد زیرا رسالت این خانواده بزرگ در جامعه خطیر است.
وی از مدرسه به عنوان کانون تحول یاد کرد و یادآورشد: مدیران مدارس باید توانمند، خلاق و مسئولیت پذیر باشند تا کار تعلیم و تربیت در مسیر ترسیم شده بر اساس سند تحول بنیادین حرکت کند.
قاسمی گفت: مدیران آموزش و پرورش باید انگیزه کار کردن داشته باشند تا بتوانند با تشکیل یک تیم قوی در مدرسه بستر موفقیت را برای دانش آموزان به وجود آورند.
وی افزود: مدیری که تحول گرا باشد می تواند کار کارشناسی در مدارس انجام دهد زیرا کار کردن در مدارس با شعار انجام نمی شود .
قاسمی از نگاه خردمندانه ، شجاعت و ریسک پذیری به عنوان دیگر ویژگی های یک مدیر موفق در حوزه آموزش و پرورش نام برد.
وی گفت: مدیر مدرسه باید از قدرت کنترل و نظارت برخوردار باشد تا بتواند از انجام کارهای کوچک جلوگیری کند زیرا گاهی اوقات یک غفلت در کار موجب می شود تا یک بی احتیاطی تبدیل به یک خبر رسانه ای شود و بازتاب منفی به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: اعتدال گرایی عالمانه، استقلال ، اقتدار و نگاه کارشناسی به برنامه ها موجب موفقیت یک مدیر در حوزه کاریش می شود.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش ناحیه سه کرج از نظر تعلیم و تربیت پیشینه قوی دارد که لازم است با قدرت و برنامه فعالیت هایش را ادامه دهد.
مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه سه کرج هم دراین آیین از اهداف و برنامه هایش سخن گفت و یادآورشد: در آموزش و پرورش باید تلاش کنیم تا مهارت قدرشناسی تقویت شود.
ابراهیم فلاح نژاد یاد آورشد: برای کیفیت بخشی به زندگی باید همانگونه که در آیات و روایات به آن اشاره شده ، شکر گزار نعمت ها باشیم.
وی بیان داشت: یکی از نعمات الهی خداوند به ملت ایران ، نعمت انقلاب است که آرامش ، امنیت و اقتدار را برای ما به ارمغان آورده است.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین گناه ، ناسپاسی است که همه ما باید در مقابل این ویژگی که آثار مخربی به همراه دارد، هوشیار باشیم.
وی از آموزش و پرورش به عنوان منشا خیر در جامعه یاد کرد و ادامه داد: در این عرصه باید به گونه ای کار کنیم که رضایتمندی لازم را در پی داشته باشد.
مدیر پیشین آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در این آیین به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و افزود: دانش آموزان این ناحیه در سال های اخیر به برکت انقلاب و شهدا موفقیت های بزرگی در مسابقات و المپیادهای جهانی و کشوری کسب کردند.
عبدالکریم رستمی اظهارداشت: آموزش و پرورش ناحیه سه کرج نقش یک پشتیبان را در آموزش و پرورش استان بر دوش دارد.
وی تصریح کرد: موفقیت های این ناحیه در عرصه های مختلف مرهون تلاش معلمان و مدیران در مداس در کنار برنامه ریزی و احساس مسئولیت دانش آموزان نسبت به انقلاب است.
در این آیین با اهدا لوح سپاس از زحمات مدیر پیشین آموزش و پرورش ناحیه سه کرج تجلیل و حکم مدیر جدید آموزش و پرورش ناحیه سه کرج قرائت شد.
آموزش و پرورش ناحیه سه کرج حدود 100 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.