سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه همدان با بیان اینکه این استان رتبه اول جذب سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرده است ادامه داد: طبق سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان همدان حدود پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سالانه هدفگذاری شده است که تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این سند سالانه ۱۹ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در این استان باید ایجاد شود که در این راستا نیز رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در کشور را داریم.

استاندار همدان با بیان اینکه این استان رتبه اول در افزایش نرخ مشارکت اقتصادی کشور را دارد ادامه داد: سیاست دولت تدبیر و امید بر این است تا با تمام توان تلاش در حوزه اشتغال، تولید، سرمایه گذاری و معیشت مردم کار ویژه انجام شود.

وی ادامه داد:  این استان رتبه نخست واگذاری طرح ها به بخش خصوصی را در کشور کسب کرده و ۲۶ درصد کل واگذاری هایی این حوزه در سطح ملی مربوط به همدان است.

شاهرخی تاکید کرد: واگذاری طرح ها موضوع با اهمیتی است که در سال جاری باید ۱۰۰ طرح به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری این طرح ها با سرعت بیشتری پیش می رود، خاطرنشان کرد: با تدوین سند راهبردی و عملیاتی تا پایان برنامه ششم با توجه به مزیت ها برای هر شهرستان طرح هایی تعریف شده است.

استاندار همدان گفت: در توافق های انجام شده با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، چهار طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان در این استان انجام می‌شود.

شاهرخی اظهار داشت: طرح تولید منیزیم نهاوند، تولید سیلیکون متال ملایر،گاوداری ۶ هزار راسی در ملایر و اجرای شبکه تلفن همدان‌تل(اتصال به شبکه‌های تلفن همراه) از جمله این طرح ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.