مسعود امامی یگانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:یکی از مطالبه اصلی مردم اردبیل تامین آب آشامیدنی سالم و تکمیل فاضلاب اردبیل است و مسئولان استان تلاش می کنند این مطالبات بزودی با تکمیل طرح‌های سدیامچی و مدیریت مصرف آب محقق شود.

امامی بیان کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط زیست از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و پیش بینی می شود در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای شبکه آب اردبیل تخصیص یابد.

وی برداشت‌های بی رویه از سفره‌های زیر زمینی دشت اردبیل را نگران کننده خواند و افزود: فقدان نظارت کافی در برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی و نبود مدیریت مناسب در این زمینه باعث ایجاد وضعیت نگران کننده کنونی شده است.

سرپرست فرمانداری اردبیل با بیان اینکه ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود، اظهارداشت: برای رفع بحران‌های موجود در بحث آب باید کار را از کشاورزی شروع کرد و در این راستا با اصلاح الگوی کشت و شیوه‌های آبیاری می توان مصرف آب را دراین بخش به حداقل رساند.

او تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را ضروری دانست و گفت:تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت اصلی برنامه‌های مسئولان استان است و سعی می شود علاوه بر تکمیل طرح‌های مذکور واحدهای غیرفعال هم فعال شده و به چرخه تولید بازگردند.

وی حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: از تمام سرمایه‌گذارانی که قصد اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال زایی در اردبیل را دارند حمایت کرده و برای جلب توجه آنها مشوق‌های لازم را اعمال خواهیم کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.