منصور رضوانی‌جلال روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری همدان افزود: باید پیش از سرد شدن دمای هوا، دانه‌های روغنی کشت شوند، چرا که با سرد شدن هوا ممکن است بهره‌وری برداشت این محصولات کاهش یابد.

وی اظهارداشت: در نقاط سرد سیر استان تا ۱۲ مهر ماه و در نقاط گرمسیر تا ۲۰ مهر فرصت کشت محصولات دانه‌های روغنی باقی مانده است.

رضوانی‌جلال بیان کرد: استان همدان ۸۵۰ میلیارد ریال در قالب تبصره ۱۸ اعتبار در اختیار دارد که این اعتبار به عنوان تسهیلات در زمینه تولید محصولات گلخانه ای، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی به تولیدکنندگان واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری نزدیک به یک‌هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب داشتیم که حدود یک‌هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال آن در اختیار بانک های عامل گذاشته شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: بانک‌های توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی به عنوان بانک‌های عامل، تسهیلات را به تولیدکنندگان واگذار می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال در بانک کشاورزی ۱۰۷ طرح مصوب با اعتبار یک‌هزار ۸۲۰ میلیارد ریال داشتیم که از این میزان ۶۶۰ میلیارد ریال مصوب و ۹۰ میلیارد ریال آن عقد قرارداد شده‌است.

رضوانی جلال بیان کرد: در بانک توسعه تعاون نیز ۵۳ طرح داشتیم که ۶۲۰ میلیارد ریال برای آن مصوب و ۲ طرح با اعتبار هفت میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال عقد قرارداد شده‌است.

وی افزود: برای پست بانک نیز ۲۹ طرح به ارزش ۶۹۰ میلیارد ریال تصویب شده که برای این میزان هنوز هیچ عقد قرارداری بسته نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: برای سال جاری، تسهیلات مورد نیاز برای راه‌اندازی ۴۶ هکتار گلخانه در سطح بانک ها تعریف شده که ۳۲ هکتار آن به بانک کشاورزی واگذار شده است.

وی تاکید کرد: بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات سخت‌گیری نکنند تا روند کار تولیدکنندگان به آسانی صورت گیرد.

رضوانی‌جلال اظهار داشت: بر اساس سند سه ساله راهبردی توسعه همدان هر سال ۷۰ هکتار گلخانه در استان ساخته و راه اندازی می شود.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.