قدرت الله ولدی روز سه شنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران به مناسبت روز روستا اظهار داشت: در برگزاری انتخابات خط قرمزهایی داریم و دهیاران حق ورود به نفع یا ضرر هیچ نامزد انتخاباتی ندارند.

وی خطاب به دهیاران تاکید کرد: از پرداختن به حاشیه‌ها پرهیز و مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال تشویق کنید.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه دهیارانی که قصد تبلیغات به نفع نامزدهای انتخابات را دارند، باید استعفا دهند بیان کرد: با ورود دهیاران به هرگونه مسائل حاشیه‌ای به ویژه تبلیغات برای نامزدهای مجلس به شدت برخورد می‌شود و همه باید با بی‌طرفی کامل، برای قانون‌مداری و امانت‌داری در انتخاباتی باشکوه و سالم تلاش کنیم.

خدمت به مردم نباید تبلیغاتی تلقی شود

ولدی جابجایی دهیاران به روستای همتای روستای خود به منظور ایجاد تحول بیشتر در روستاها را از اقدامات مهم برشمرد و ادامه داد: این جابجایی‌ها انتخاباتی نیست و هرگونه خدمتی به مردم نباید تبلیغاتی تلقی شود.

وی در تشریح جابجایی دهیاران گفت: دهیاری که چندین سال در یک روستا فعالیت کرده، هر چه توان داشته در آن روستا استفاده کرده و روستای دیگری باید از توان و ظرفیت وی بهره ببرد.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه این جابجایی با رضایت شورای اسلامی روستا و بخشداران انجام می‌شود اظهار داشت: دولت تدبیر و امید اعتقاد ویژه‌ای به توسعه روستاها و اشتغال روستایی دارد و با دستور رهبر معظم انقلاب، حمایت مجلس شورای اسلامی و تلاش دولت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ارزی به روستاها اختصاص یافت.

ولدی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را باید برای جذب این تسهیلات در روستاها و ایجاد اشتغال روستایی به کار بگیریم افزود: همه ما در این شهرستان متحد هستیم و مردم باید از این تلاش‌ها و فعالیت‌ها و خدمات دولت بهره‌مند شوند.

وی دهیاران را از بدنه دولت دانست و خطاب به دهیاران تاکید کرد: زحمات و تلاش‌های شما باید به نتیجه برسد و مردم از این خدمات بهره ببرند.

اجرای ۲۰۰ طرح در ۲۰۰ روستا

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه دهیاران باید پاسخگوی شورای اسلامی روستا باشند تاکید کرد: شوراهای اسلامی روستاها باید از دهیاران طرح و برنامه بخواهند و آنها را در حل مسائل و مشکلات روستا راهنمایی کنند.

ولدی گفت: بنا داریم ۲۰۰ طرح اقتصادی و عمرانی را در ۲۰۰ روستای ملایر اجرا کنیم که دهیاران، شوراهای اسلامی روستا و بخشداران باید هر چه سریعتر یک طرح را برای روستا معرفی کنند.

وی ادامه داد: چهار دستگاه صادر کننده مجوز در این زمینه همکاری می‌کنند و اولویت اعطای تسهیلات کم بهره در اجرای این طرح‌ها نیز سه دستگاه حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روستاها گفت: تعاونی‌های دهیاران نیز می‌توانند در اجرای طرح ۲۰۰ طرح در ۲۰۰ روستا مشارکت و با اجرای طرح‌های اقتصادی، یک منبع درآمدی ایجاد کنند.

ولدی تاکید کرد: این طرح‌ها باید در روستاها عملیاتی شود، منابع مالی آنها نیز دیده شده و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در سه دستگاه حمایتی این شهرستان اختصاص یافته که باید جذب شود.

اجرای ۳۵۰ هکتار جنگل‌کاری در ملایر

وی همچنین به اجرای طرح جنگل‌کاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بنا داریم امسال ۱۰۰ هکتار جنگل بکاریم که طبق پیشنهاد ما این میزان به ۳۵۰ هکتار افزایش یافت و اولویت ما در ورودی‌های شهرها است.

ولدی خواستار کمک و همراهی دهیاران در کاشت این میزان جنگل‌کاری تا پایان آبان امسال شد و افزود: در ساخت و سازهای روستایی دهیاران و بنیاد مسکن به صورت تلفیقی با هم کار کنند تا خطای کمتری در این زمینه داشته باشیم.

معاون استاندار همدان به طرح کاشت جنگل‌کاری از گونه صنوبر به وسعت ۲۰۰ هکتار در بخش جوکار در روستاهای حسین آباد شاملو و عُشاق اشاره و بیان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها می‌توانند با در اختیار قرار دادن زمین در کاشت جنگل و تهیه مواد اولیه صنعت مبل و منبت همکاری کنند، دولت نیز از نظر مالی کمک می‌کند.

ولدی تاکید کرد: دهیاران و تعاونی دهیاری‌های بخش‌های تابعه می‌توانند از حوزه امور روستایی کمک بگیرند و در اجرای طرح‌های اقتصادی، گردشگری، عمرانی و اشتغالزایی تلاش کنند.

شهرستان ملایر دارای ۱۵۳ دهیاری و ۴۸۹ نفر شورای اسلامی است که در ۱۵۶ روستا فعالیت می‌کنند.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.