به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز یکشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی شهرستان رودبار به آمار رسمی مرکز آمار کشور اشاره و خاطر نشان کرد : این موفقیت‌ها بدست نمی‌آمد مگر با همدلی و همراهی مجموعه مدیریت در استان گیلان.
وی با بیان اینکه حق مردم گیلان و ایران بیش از این است، تصریح کرد : مردم ما همواره در بزنگاه‌ها همراه نظام بودند و امروز هم در شرایط حساس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم و امید داریم مردم، همچون همیشه با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی، مشتی محکم بر دهان بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران زنند و باعث قوام آن شوند.
نجفی ادامه داد : ما نیز ضامن و امین رأی مردم خواهیم بود و شرایط را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات فراهم خواهیم کرد.
وی در ادامه سخنانش گفت: فضای مثبتی که برای مراوده اقتصادی با جهان به وجود آمده، مرهون تلاش های تیم هسته ای و از اثرات برجام است.
نجفی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی 2 سال اخیر توانست 629 هزار و 649 هزار شغل در کشور ایجاد کند، تصریح کرد: یقیناً ایجاد این مقدار اشتغال، بدون برنامه‌ریزی میسر نخواهد بود و اطمینان داریم طبق همین روال در سال 96 اشتغال بیشتری ایجاد شود.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری و سرمایه‌گذاری گردشگری تأکید کرد : مدیران موظفند شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار به خصوص در حوزه‌ی گردشگری فراهم کنند.
استاندار گیلان با ابراز خرسنی از فعالیت کارآفرینان جوان تأکید کرد : حمایت از این قشر را با جدیت ادامه خواهیم داد.
وی به صادرات سه میلیون و 45 هزار بشکه‌ای نفت آن هم برای اولین بار در تاریخ کشور اشاره کرد و گفت : فضای خوبی برای جذب سرمایه‌گذار و مراودات اقتصادی با دنیا فراهم شده و بخش بزرگی از این موفقیت‌ها ، مرهون تلاش و کوشش تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور و برجام بوده است.
رئیس شورای تأمین استان گیلان، با بیان اینکه بخش‌هایی از تحریم که مربوط به مسائل هسته‌ای بوده بطور کامل برداشته شده ، خاطر نشان کرد : چرا عده‌ای به دور از انصاف و اخلاق تهمت می‌زنند؟! می‌گویند کار نشده!
وی ادامه داد : با کدام بودجه و از کدام محل می‌خواهند به مردم وجوهاتی پرداخت کنند که اساساً اجرایی کردن آن بدور از منطق و واقعیت است؟! چرا می‌خواهند به مردم صدقه به دهند حال اینکه اساساً این نظام متعلق به مردم است و باید عاقبت اندیشانه عمل کنیم.
نجفی به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر اشاره کرد و افزود : در سال جاری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با فعال کردن حداقل یکصد شرکت دانش بنیان زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، با حضور استاندار گیلان پروژه هتل سه ستاره روستای شیرکوه بخش رحمت آباد در شهرستان رودبار به بهره برداری رسید.
این هتل گردشگری اقامتی با ظرفیت پذیرش یکصد نفر در زمینی به مساحت 7780 مترمربع و با زیربنای 1870 مترمربع در 2 طبقه ساخته شده و برای 15 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
برای ساخت این هتل 60 میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین طرح گازرسانی به 50 روستا در مناطق سخت گذر روستای پلنگ دره‌ بخش رحمت‌آباد و بلوکات شهرستان رودبار با حضور استاندار گیلان آغاز شد.
برای اجرای این طرح که سه هزار و 450 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، در مجموع 260 میلیارد ریال هزینه می‌شود.
با بهره‌برداری از این طرح ها ، درصد گازرسانی روستایی شهرستان رودبار از 62 درصد به 91 درصد خواهد رسید. شاخص گازرسانی روستایی رودبار در ابتدای دولت 22 درصد بود.
شهرستان رودبار با چهار بخش مرکزی، خورگام، رحمت آباد و بلوکات و نیز عمارلو، در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.