به گزارش خبرنگار ایرنا، صباح محمدی روز چهارشنبه در همایش دهیاران بخش اورامان که با حضور فرماندار در بخشداری اورامان برگزار شد اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در منطقه اورامان وجود دارد، این منطقه مکان مناسبی برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب است.
وی ادامه داد: روستاهای اورامان مناطقی گردشگری و خوش آب و هوا برای تولید انواع محصولات باغی و زراعی هستند که با وجود این ظرفیت زمینه لازم برای تولید و اشتغال فراهم می شود.
بخشدار اورامان اضافه کرد: آنچه برای افزایش تولید محصولات باغی و زراعی در روستاهای بخش اورامان نیاز است، تامین آب مورد نیاز است که با توجه به رودخانه سیروان و سد داریان می توانیم شاهد شکوفا شدن تولید و اشتغال در این مناطق باشیم به شرطی که آب مورد نیاز از این 2 محل تخصیص پیدا کند.
وی به برنامه های بخشداری در روستاهای اورامان اشاره کرد و افزود: با همکاری دهیاران در تلاش هستیم در هر یک از روستاهای منطقه هورامان یک محصول و یا یک تولید را به عنوان برند آن روستا معرفی و شناسایی کنیم.
به گفته وی در هریک از روستاهای منطقه هورامان یک محصول خاص تولید می شود که در سایر روستاهای دیگر تولید نمی شود.
محمدی افزود: انتخاب یک محصول به عنوان برند برای هر روستای منطقه اورامان در راستای تحقق بخشی به شعار سال مقام معظم رهبری است که امیدواریم با ثبت این برند برای هر کدام از روستاها، شاهد رونق گرفتن تولید و اشتغالزایی در این منطقه باشیم.
بخشدار اورامان با تقدیر و تشکر از حضور فعال دهیاران در زمان ثبت نام از کاندیداهای شوراهای اسلامی گفت: خوشبختانه دهیاران در زمان ثبت نام از نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی همکاری لازم را با بخشداری اورامان داشته اند و در این راستا سعی کرده اند افراد تحصیل کرده و دلسوز برای انتخابات ثبت نام کنند.
وی در پایان یکی از درخواست های مهم اهالی روستاهای منطقه اورامان را صدور کارت کولبری بیان کرد و افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک با پیگیری های به عمل آمده، کارت کولبری برای همه روستاهای بخش اورامان با توجه به فاصله بسیار کم این روستاها با مرز صادر شود.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه دهیار روستای کماله به عنوان نماینده دهیاران بخش اورامان به مهمترین مشکلات و دغدغه های دهیاران اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه های مهم دهیاران نبود امنیت شغلی آنها است، چرا که با انتخاب شوراهای جدید دهیاران نیز باید تغییر کنند.
سید رزگار محمدی ادامه داد: پرداخت تنها 15 روز حق بیمه تامین اجتماعی دهیاران و پایین بودن حقوق و مزایا از دیگر مشکلات و دغدغه های دهیاران بخش اورامان است که امیدواریم با پیگیری مسئولین شهرستانی این مشکلات برطرف شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/ انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.