علی مالمیر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت این هفته برنامه‌های متنوعی در خصوص میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موزه‌های استان همدان از لحاظ ورودی و از لحاظ ارزش تاریخی جزء برترین‌های کشور هستند، اظهار داشت: این استان با داشتن سابقه چند هزار ساله، گنجینه با ارزشی از موزه‌ها را در دل خود جای داده است که تقویت بینش و فرهنگ موزه‌ای در آن می‌تواند موجب توسعه کمی و کیفی موزه‌ها شود.

مالمیر عنوان کرد: موزه ها از اهمیت بسیار زیادی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار هستند و در واقع آن‌ها ویترین و پیشانی هر استان برای جذب گردشگر به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته گردشگری از ۶ تا ۱۲ مهر ماه اجرا می‌شود، بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت این هفته، ویژه برنامه پاسداشت روز گردشگری با حضور فعالان این حوزه، راهنمایان گردشگری و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: تور بازدید از روستای هدف گردشگری ملهمدره، جشنواره آلوپزی اسدآباد، جشنواره شیره پزی روستای اکنلو کبودراهنگ و روستای مانیزان ملایر و همایش آشنایی با سبک جهانی آثار باستانی از مهمترین برنامه های این هفته به شمار می‌آیند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه دستاورهای همدان ۲۰۱۸ نیز همزمان با این هفته در عمارت باغ نظری همدان برپا می‌شود.

مالمیر با اشاره به اینکه چند اقامتگاه بومگردی نیز به مناسبت این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: دوره توانمند سازی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای هدف گردشگری روز هفتم مهر ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازی های بومی و محلی استان نیز در روستای قلعه‌جوق فامنین برگزار می‌شود، عنوان کرد: مسابقه نقاشی روی پارچه ویژه کودکان نیز با موضوع گردشگری در ورودی آرامگاه بوعلی سینا برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: بهره‌برداری از موسسه آموزشی گردشگری در همدان و مسابقه بزرگ پخت غذای نذری نیز از دیگر برنامه های هفته گردشگری در همدان به حساب می‌آیند.

۱۴ موزه شامل موزه هگمتانه، آرامگاه بوعلی سینا، موزه تاریخ طبیعی، حمام قلعه، موزه دفاع مقدس و مشاهیر در همدان و موزه حمام حاج آقاتراب نهاوند، موزه لطفعلیان ملایر، موزه تاریخ و فرهنگ اسدآباد و خانه مسعودی تویسرکان در استان همدان فعال هستند.

همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، بیش از یک هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد.
۹۹۰۴/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.