علی خاکسار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت این هفته برنامه های متنوعی در خصوص میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا می شود.
وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی کودک و حفاظت، آغاز عملیات حفاظت و مرمت اموال منقول تاریخی کشف شده از میدان امام خمینی (ره) همدان و برپایی نمایشگاه عکس از بناهای تاریخی مرمت شده استان در موزه هگمتانه، از جمله این برنامه ها است.
خاکسار عنوان کرد: بر پایی کارگاه باستان شناسی کودک، در محل سایت باستان شناسی تپه هگمتانه نیز یکی دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان همدان است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تاکید کرد: به مناسبت این هفته از کتاب «سیمای گردشگری ملایر» رونمایی می شود.
خاکسار گفت: اجرای مسابقه گزارش نویسی و نقاشی از آداب و رسوم مردم، مسابقه عکاسی از آثار تاریخی در اسدآباد، تجلیل از خادمان و حامیان میراث فرهنگی و برپایی نمایشگاه اموال فرهنگی تاریخی در تویسرکان از دیگر برنامه های این هفته محسوب می شود.
وی اظهار داشت: تجلیل از نیروهای فعال یگان حفاظت میراث در استان و چند برنامه فرهنگی دیگر به مناسبت هفته میراث فرهنگی، اجرا می شود.
همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، بیش از یک هزار و 800 جاذبه گردشگری دارد.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.