حبیب الله مومیوند روز چهارشنبه در  بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان تاکید کرد: باید کاری کرد که مردم به قاچاقچیان کالا به دید افرادی که کار ناپسند و غیر اخلاقی انجام می دهند نگاه کنند.

وی یادآوری کرد: ۱۲ تیر ۸۱ به دستور رهبر معظم انقلاب ستاد منظم و منسجمی برای مبارزه با قاچاق کالا در کشور تشکیل شد که این ستاد در تمامی استان ها راه اندازی و در تهران نیز زیر نظر نهاد ریاست جمهوری شکل گرفت. 

مومیوند اضافه کرد: ۱۸ دستگاه در همدان عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که هر یک از آنها وظایفی را بر عهده دارند و مدیران آنها در نشست های ماهیانه و فصلی این ستاد فعالیت های صورت گرفته را گزارش می دهند.

مدیرکل قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: استاندار همدان توجه ویژه ای به موضوع مبارزه به قاچاق کالا و ارز دارد چرا که این پدیده نامبارک ارتباط مستقیمی با ضربه به اقتصاد و از بین رفتن فرصت های شغلی دارد.

مومیوند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب سالجاری را تحت عنوان رونق تولید نامگذاری کردند که یکی از ابزارها تحقق این پیام ارزرشمند جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از پدیده قاچاق باید تمامی مردم حمایت و کمک کنند به گونه ای که خرید کالای قاچاق را تحریم کرده و استفاده از کالای قاچاق همانند موادمخدر به کاری زشت و نادرست تبدیل شود.

مدیرکل قاچاق کالا و ارز استانداری همدان بیان کرد: به هر میزان ورود کالای قاچاق به کشور افزایش یابد به همان میزان واحدهای تولیدی از چرخه فعالیت خارج شده و فرصت های شغلی از بین می رود.

مومیوند ادامه داد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای کمیته های مختلفی با عضویت ناجا برای مقابله، سازمان صنعت معدن و تجارت برای بررسی وضعیت بازار و نهادهای فرهنگی برای نهادینه کردن استفاده از کالاهای تولید داخل است.

وی با عنوان اینکه فرهنگ سازی در اولویت قرار دارد بیان کرد: با توجه به نقش اثرگذار مردم در کاهش آثار مخرب این پدیده شوم، فعالیت های موثری برای انتقال مفاهیم قاچاق به زبان عامیانه صورت گرفته است.

مدیرکل قاچاق کالا و ارز استانداری همدان تاکید کرد: باید آگاه سازی را از دانشگاه ها به عنوان مراکز پژوهشی و علمی آغاز کرد که در این راستا به زودی با چهار دانشگاه همدان تفاهم نامه همکاری در راستای انجام فعالیت های پژوهشی منعقد می شود.

مومیوند ادامه داد: همچنین با آموزش و پرورش همدان نیز تفاهم نامه ای در حال انعقاد است تا بتوان خانواده بزرگ زیر مجموعه این اداره کل را از سنین پایه با مفاهم قاچاق کالا و آثار زیانبار آن آشنا کرد.

وی ادامه داد: در عین حال با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتباتی صورت گرفته است تا با انعقاد تفاهم نامه ای با انجمن های ادبی زیر مجموعه این اداره کل در قالب کارهای فرهنگی، هنری نظیر انیمیشن، تئاتر ، خط و نقاشی به آسیب های ناشی از خرید کالای قاچاق پرداخته شود.

مدیرکل قاچاق کالا و ارز استانداری همدان بیان کرد: امروز کشور در جنگ نابرابر اقتصادی و وضعیت تحریم از سوی استکبار جهانی قرار دارد با این وجود فعالیت های زیادی برای ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

مومیوند با بیان اینکه کاهش ورود کالای قاچاق زمینه اشتغال را افزایش می دهد گفت: با توجه به اینکه قاچاقچی حق گمرکی و هزینه ای پرداخت نمی کند، تولید کنندگان داخلی توان رقابت با آنها را ندارند بنابراین از چرخه تولید خارج می شوند.

وی از صاحبان تریبون و ائمه جمعه و جماعات خواست در مناسبت های مذهبی به ویژه های ماه های رمضان، محرم و صفر به موضوع قاچاق و آثار زیانبار آن بپردازند.

مدیرکل قاچاق کالا و ارز استانداری همدان بیان کرد: برای توقیف در امر جلوگیری از قاچاق کالا از توان سازمان های مردم نهاد، اندیشه ورزان جوان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران استفاده شده و تا پایان سال همایشی در در حوزه قاچاق کالا برگزار می شود.

مومیوند اضافه کرد: به منظور جلوگیری از احتکار کالا، سازمان صنعت معدن و تجارت اقدام به ساماندهی در ثبت و شناسایی انبارهای موجود در سطح استان کرده و هم اینک میزان موجودی کالا در انبارها مشخص است.

وی با بیان اینکه همدان در مسیر قاچاق کالا است نه مقصد، اظهار داشت: راه ای مختلفی برای جابجایی کالای قاچاق از همدان وجود دارد که بیشتر آنها تحت نظر پلیس است.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.