به گزارش ایرنا غلامعلی صادقی، چهارشنبه در همایش بررسی عملکرد، تبیین برنامه های پیش رو و تقدیر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز در دادسرای مشهد افزود: در هر کجا آسیب فردی، اجتماعی، تحصیلی و اجتماعی وجود دارد رد پای اعتیاد هم آنجا دیده می شود.
وی بیان کرد: از این رو خانواده ها، افراد، مجموعه های نظامی و انتظامی، مجموعه قضایی و کل نظام باید بیش از آنچه تاکنون کار شده، در این عرصه تلاش کنند.
صادقی ادامه داد: اگر تلاش ها و فداکاری های پلیس، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی نبود شاهد وضع موجود هم نبودیم ولی این هم کافی نیست.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: در بحث مواد مخدر باید کارگروهی تشکیل و با استفاده از مقالات و تجربه های موجود بسته های آموزشی، پیشگیرانه و مقابله ای برای گروه ها و مخاطبان مختلف تهیه و در اختیار گروه هدف قرار داد تا در صورتی که از افراد زیرمجموعه شان فردی درگیر این معضل شد بدانند که از مرحله پیشگیری تا مقابله باید چه بکنند.
صادقی بیان کرد: این بسته ها باید در قالب های مختلف به مقتضای محیط های مختلف تهیه و در اختیار مجموعه ها قرار گیرد و پس از آن با جدیت پیگیر اجرای آن باشیم و با هر کوتاهی در اجرای آن برخورد کنیم .
وی ادامه داد: هم اینک در عرصه مبارزه با مواد مخدر، پلیس، مجموعه های نظامی، امنیتی و قضایی در صف مقدم اقدام و فداکاری می کنند ولی مابقی گروه ها به دلیل اینکه از آنها اقدامی در این مبحث خواسته نشده، احساس تکلیف نمی کنند .
وی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: این مهم نیز برای حمایت از کالای ایرانی و شعار سال ضروری است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: در خط مقدم ورود کالای قاچاق نیستیم ولی به دلیل جمعیت کلان، مقصدی برای قاچاقچیان هستیم.
صادقی بیان کرد: برای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری باید با همکاری مجموعه های دخیل، اقدامات مناسبی برای مبارزه با قاچاق کالا سازمان دهی کرد که به عنوان الگو در دیگر نقاط کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به سروکار داسرا و پلیس با حقوق مردم، تاکید کرد: روزانه افرادی به عنوان شاکی، متهم و مطلع به ما مراجعه می کنند که ممکن است حقی بر ما داشته باشند و یکی از زمانهایی که می توان سنگینی حق الناس و حق الله را تا حدودی از دوش خود سبک کرد همین ماه رمضان است.
صادقی افزود: باید از خداوند بخواهیم این ادای حقوق برگردن را از جانب ما بپذیرد که در این صورت مطالبه گر و شاکی نیز از حق خود خواهد گذشت.
سرپرست دادسرای انقلاب مشهد نیز در این همایش اظهار کرد: دادسرای انقلاب مشهد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق ارز وظایف خاصی دارد.
قاضی مهدی خدابخشی افزود: ورود به عرصه مبارزه با تولید، توزیع و مصرف مواد مخدر و جلوگیری از قاچاق ارز و کالا و مشروبات الکلی، جلوگیری از عرضه قلیان و فعالیت مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد از فعالیتهای صورت گرفته و در دستور کار دادسرا است.
وی بیان کرد: در این عرصه تعامل خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه نظامی، بسیج و سپاه وجود دارد و پیگیری های فعالی صورت می گیرد.
بیش از 33 تن مواد مخدر پارسال در خراسان رضوی کشف و ضبط شد.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.