حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: هر فردی در هر مکانی و هر گوشه ای از خیمه گاه امام حسین(ع) قرار دارد، باید نقش خو را به خوبی ایفا کند.

وی تاکید کرد: همانطور که در حادثه عاشورا بزرگ و کوچک تربیت یافته نهضت امام حسین(ع) شدند و در مقابل یزیدیان ایستادند، امروز نیز باید اینگونه افراد تربیت شوند تا در مقابل یزیدیان زمان که بدتر از یزیدیان سال ۶۱ بودند، ایستادگی کنند تا بتوانیم در مقابل تحریم های اقتصادی و جنگ فرهنگی دشمنان پیروز شویم.

حجت الاسلام برقراری گفت: سیدالشهدا(ع) که خود جزو پاکترین افراد و مصداق طیبات است و دشمن مصداق خبیث ها است به ما آموخت که خبیث ها هیچگاه سر سازگاری با طیبین ندارند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نماز جمعه قلب پایگاه فرهنگی است و باید فعالیت های فرهنگی از آن نشات بگیرد بیان کرد: وظیفه تریبون نماز جمعه تبیین اهداف و فلسفه قیام عاشورا است.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: در این رابطه مسئولیت بعدی بر دوش اصحاب رسانه، فضای مجازی و فعالان این عرصه است تا در راستای انتقال و تبیین اهداف قیام عاشورا موفق عمل کنند.

مقاومت سرلوحه اقتصاد مقاومتی و سیاسی

امام جمعه ملایر افزود: ما این خط مشی را از قول امیرالمومنین(ع) و از عمل فرزندانش گرفته ایم و تا پیروزی نهایی در مقابل دشمنان ایستاده ایم.

حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: اگر مقاومتی را که رهبر معظم انقلاب تبیین کردند را در اقتصاد مقاومتی، سیاست مقاومتی، ایستادگی در مقابل دشمنان و عقب نشینی نکردن سرلوحه کارمان قرار دهیم، به طور قطع این حرکت انقلابی و مقاومتی دشمن را وادار به عقب نشینی و دست زورگویان را از خاک کشورهای اسلامی و مظلومان قطع می کند.

وی نقش اهالی رسانه، اصحاب قلم و اهل فن و بیان را در این زمینه خطیر دانست و افزود: نهضت امام حسین(ع) یک نهضت جامع و کامل است و درسی همه جانبه دارد که در عرصه های مختلف نسخه شفابخش برای بشریت آورده است.

امام جمعه ملایر حرام خواری نکردن در حوزه اقتصاد، زیر بار ذلت نرفتن در حوزه سیاست و پیاده کردن فرهنگ اسلام ناب را نسخه شفابخش نهضت امام حسین(ع) در سه حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ برشمرد و افزود: مکتب امام حسین(ع) آن چهره واقعی و دست چدنی دشمن را نشان داده است؛ دشمنی که حتی به طفل ۶ ماهه هم رحم نکرد.

نقش زینبی اصحاب رسانه در تبیین قیام عاشورا

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: در این راه باید همانند امام حسین(ع) که کانون تاثیرگذاری در دنیای بشریت است و کار اول را خودش و کار دوم را به حضرت زینب(س) و اطرافیانش می سپرد، عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اصل تبیین نهضت امام حسین(ع) باید با مرکزیت نهاد نماز جمعه مطرح و تبلیغ و توسعه آن توسط فضای مجازی، روزنامه ها و نشریات منتقل شود ادامه داد: در این رابطه ائمه جمعه نقش حسینی و اصحاب رسانه و مرتبطان به نماز جمعه باید نقش زینبی(س) ایفا کنند.

امام جمعه ملایر شناساندن حق از باطل و درست از نادرست را وظیفه مبلغان دینی دانست و افزود: تحریف عزاداری های امام حسین(ع) و نوع برگزاری این آئین ها، قرائت نوع شعر، متن نوحه و روضه و حمل علامت ها و تمثال ها و معرفی اهداف سیدالشهدا(ع) به عنوان فردی جنگو و قدرت طلب، همه نشان از تبعیت از هوای نفس دارد.

پای‌بندی هیات های مذهبی به دستورات دینی

حجت الاسلام برقراری از هیات های مذهبی و دست اندرکاران هیات های عزاداری درخواست کرد: خود را پای بند به دستورات دینی در نوع برگزاری مجلس عزای امام حسین(ع) بدانند و اینکه سیدالشهدا(ع) مختص شخص نیست، بلکه شخصیتی جهانی است.

وی یادآور شد: اگرچه امام حسین(ع) فرزند پیغمبر(ص) و متعلق به اسلام است، اما شخصیتی جهانی است که می خواهد جهان را متحول کند.

امام جمعه ملایر گفت: اگر اعتقادمان این باشد که بعد از سیدالشهدا(ع) آمده ایم که این علم را سر پا نگه داریم، باید بی عیب و نقص امام حسین(ع) را به عالمیان معرفی و این علم را محکم سرپا نگه داریم.

حجت الاسلام برقراری درباره تبیین خاستگاه نذورات مردمی نیز اظهار داشت: این نذورات را بیشتر معتقدان به امام حسین(ع) تهیه و پخش می کنند و بیشتر نیازمندان از آن بهره مند می شوند.

وی خواستار هزینه کرد بخشی از اموال اغنیا و ثروتمندان برای کمک به فقرا شد و گفت: نذورات مردم در این ایام باید با کیفیت، به اندازه و در ظروف یکبار مصرف بهداشتی و اولویت آن برای نیازمندان باشد.

حجت الاسلام برقراری اضافه کرد: مجلس امام حسین(ع) به اندازه ای برای همه گسترده است که همه فقیر و غنی همه متنعم می شوند.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.