به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت که جهت بازدید از کارخانه ها و شرکتهای تولیدی شهرهای ملایر و تویسرکان به این استان سفر کرده است در جمع خبرنگاران گفت: همکاری همه جانبه دولت و مسئولان با تولیدکنندگان در کاهش مشکلات این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد نیاز کشور به تولیدات صنایع چوب، از استان همدان تامین می شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت قابل توجهی کشور در سال گذشته، واردات ما در این حوزه را به یک سوم نسبت به سال قبل کاهش و از طرفی، صادرات ما نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل، سه برابر افزایش یافته است.

وزیر صمت، ارزش تجارت جهانی در صنایع چوب را 130 میلیارد دلار دانست و اظهار داشت: با وجود افزایش صادرات کشور در این بخش، متاسفانه ما در جایگاه اصلی خود در تجارت جهانی در این حوزه نیستیم.

رحمانی با اعلام اینکه با برندسازی جایگاه صنایع چوب ایران در دنیا ارتقا خواهد یافت، تصریح کرد: با هم افزایی و هماهنگی بیشتر واحدهای تولیدی و همچنین تشکیل شرکت های تخصصی و تقویت این شرکت ها راه برای افزایش کیفی و کمی تولیدات هموار خواهد شد.

وی تاکید کرد: فکر و برنامه راهبردی ما جمله رهبر معظم انقلاب است که تاکید فرمودند، "وضعیت موجود تولید و اشتغال سرلوحه کار جهادی است".

لازم به ذکر است، رضا رحمانی پیش از ظهر جمعه جهت بازدید از صنایع مبل و منبت شهرهای ملایر و تویسرکان وارد استان همدان شد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1239464
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.