رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با بیان اینکه ملاک و معیار انقلابی بودن اطاعت و تقوای الهی است، گفت: فضای دانشگاه فضای جنگ و تقابل نیست.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حجت الاسلام علی محمد عباسی شنبه 5 مرداد در آئین تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ابن سینای همدان، اظهار کرد: انقلاب فرصتی را فراهم کرد تا معارف دینی در جمهوری اسلامی و فضای آموزش عالی هم تقویت شود و هم تبیین عاقلانه صورت بگیرد و این مرهون همه اعضای جامعه است.
وی با بیان اینکه اگر تعامل و همکاری در فضای نهاد و اعضای هیئت علمی دانشگاه بیشتر صورت بگیرد، معارف علمی و اعتقادی درست انجام می پذیرد، ادامه داد: فضای دانشگاه فضای جنگ و تقابل نبوده و فضای انسجام و وحدت است تا برای رسیدن به آرمان های انقلاب تمام سعی و تلاش را به کار گیریم.
عباسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی آرمان های جهانی دارد و اگر قرار باشد در فضای جمهوری اسلامی تقابل شکل بگیرد به طور حتم نمی تواند بسترساز فرج باشد، خاطرنشان کرد: هیچکدام از وابستگی ها نمی تواند ملاک و معیار انقلابی بودن باشد.
وی تأکید کرد: اگر خلاف آرمان های انقلاب اسلامی رفتید و خلاف فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کردید به طور قطع در جبهه خودی نیستید و اگر اهل طاعت نیستید و حب النفس در اولویت کار شما قرار گرفت، در مسیر انقلاب قدم نگذاشتید.
این مقام مسئول عنوان کرد: مسئول نهاد سابق با نگاه مدبرانه ای که داشت فضای تعامل و همکاری را که موردنظر مقام معظم رهبری است، را پیاده کرد.
وی با بیان اینکه وظیفه دارید از نیروهای انقلابی حمایت کنید، تصریح کرد: فضای دانشگاه گفتمان محور است و باید عقلانیت بسط بیشتری داشته باشد.
مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز گفت: جریانات سیاسی دنبال دفاع همه جانبه از خود و کوبیدن طرف مقابل هستند اما جای این حرف ها در دانشگاه نیست و فعالیت های سیاسی در فضای دانشگاه باید مبتنی بر اخلاق و رفتار علمی باشد.
حجت الاسلام مهدی فاطمی پور  اظهار کرد: ما در دانشگاه قرار داریم که پسوند گاه اسم مکان و زمان می سازد، جایی که تولید علم و رونق علم در آن رخ می دهد بنابراین یک مکان مقدس است.
وی با بیان اینکه ما مدیون انقلاب و شهدا و جانبازانی هستیم که امروز به راحتی نفس هم نمی‌کشند، عنوان کرد: در چنین فضایی تنفس کردن الزاماتی دارد که از آنها می توان به اخلاق، اشاره کرد چرا که ما بیش از افرادی که قدر این فضا را نمی‌دانند باید در کار و نقش اجتماعی و دیگر موقعیت‌ها این اخلاقیات را رعایت کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: نباید حرف های رسانه ای زده و به افراد برچسب بزنیم و برحسب برچسبی که خودمان زدیم برخورد نکنیم.
وی تاکید کرد: اگر جریانات سیاسی قصد استفاده از فضای دانشگاه را داشته باشند باید مدیریت شود.
فاطمی پور افزود: ما یک پیکره در دست داریم که هرکس باید در جایگاه خود کاری برای این پیگره انجام دهد.
وی ادامه داد: همه ما در یک مسیر گام برمی داریم تا چرخ این نظام و مملکت بچرخد.
معاون اداره مالی دانشگاه های آزاد کشور تصریح کرد: ما دوست نادان کم نداریم و باید به قوام برسیم و یاد بگیریم که کمک حال هم باشیم.
دانشگاه تمدن ساز ایجاد کنیم
مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا نیز گفت: همه پیشرفت و آنچه امروز داریم مدیون نظام مقدس و جمهوری اسلامی ایران هستیم و این ثمره آن چیزی است که در تمدن اسلامی رخ داده است.
حجت الاسلام سعید کاظمی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند دهه آینده از آن شماست و حراست از این تمدن نوپا وظیفه تک تک آحاد این ملت است.
وی ادامه داد: در ذیل قانون اخلاق و شرع مقدس نیازمند تعاملی ضابطه‌مند در بستر قانون شرع مقدس و اخلاق هستیم و از همه ظرفیت ها در نهاد بهره خواهیم برد و امیدواریم با این تعامل و ظرفیت، دانشگاهی تمدن‌ساز ایجاد کنیم.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سعید کاظمی به عنوان مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا معرفی شد و از زحمات حجت الاسلام مهدی فاطمی پور، مسئول سابق تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.