حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: چشم امیدی که رهبر انقلاب به جوانان دارند می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات کشور باشد و باید به اعتماد به این قشر و سپردن امور کشور به آنان راه را برای روزهای پرامید و موفقیت‌آمیز کشور هموار کرد.
وی اظهارداشت: رهبر فرزانه انقلاب در این بیانیه راهبردی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات انقلاب اسلامی در رساندن ایران به جایگاه شایسته ملت پرداخت و نقش جوانان و آینده سازان را در برداشتن گام بزرگ دوم مهم و الزام دانستند.
امام جمعه بندرریگ با اشاره به اینکه بیانیه رهبری در واقع یک منشور و راهبرد فکری و عملی است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب، نسل جوان را پرانگیزه و پرتوان معرفی کردند و باید بانشاط، خلاقیت و داشتن روحیه انقلابی در محقق شدن گام دوم انقلاب باجدیت گام بردارند تا دشمنان بیش از پیش ناامید و سرافکنده شوند.
وی بیان کرد: جوانان مملکت همانگونه که در برهه ای با اعتماد و اعتقاد به باورهای دینی و روحیه جهادی در جنگ تحمیلی در مقابل دشمنان جانانه ایستادند و اجازه ندادند که حتی یک وجب خاک عزیز به تصرف آنان درآید دراین برهه نیز با پشتکار و اراده قوی نام ایران را در جهان بلندآوازه کرده اند.
امام جمعه بندرریگ بیان کرد: تاکید بر آرمان گرایی از دیگر مهم ترین نکات پیام راهبردی رهبری است که خط بطلانی بر نقشه های شوم دشمنان کشیده شد.
وی افزود: اقتصاد از دیگر پیام های مهم گام دوم توسط رهبری است زیراکه اقتصاد مقاومتی مانعی بزرگ در برابر سلطه و نفوذ و تحریم های دشمن است.
امام جمعه ریگ تصریح کرد: تبیین و نهادینه کردن بیانیه جامع رهبرمعظم انقلاب نیازمند عزم و تلاش جدی و عمیق است که همگان باید برای تحقق آن احساس مسئولیت کنند.
به گزارش ایرنا، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ' گام دوم انقلاب ' از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد که در آن برای استمرار راه انقلاب اسلامی به تبیین دستاوردهای چهل سال گذشته می‌پردازد.
در این بیانیه با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» توصیه‌هایی بویژه برای جوانان ارائه شده است.
رهبرمعظم انقلاب برداشتن «گام دوم» به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل شامل ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران، موتور پیشران کشور درعرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی واقتصادی و عمرانی، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقهٔ خدمت‌رسانی، ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفهٔ عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه و ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان بیان داشتند.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.