عملیات مرصاد پنجم مردادماه ۶۷ با رمز یا صاحب الزمان (عج) به منظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه ( باختران )‌ انجام گرفت.

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوا نیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد- پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.

منافقین عملیاتی به نام فروغ جاویدان طراحی و راه اندازی کرده بودند که تبدیل به غروب جاویدان و پرونده آنها نیز بسته شد و شهدای گلگون کفن در این عملیات به جهانیان نشان دادند که ملت ایران با تمام قوا در مقابل ضد انقلاب و حامیان آنان ایستادگی می کنند.

در عملیات مرصاد شهرستان تویسرکان ۳۸ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی شهرستان پس از بررسی های کارشناسانه، به عنوان روز تویسرکان برگزید. 

شهرستان تویسرکان در پنجم مردادماه و یادروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی توسط مرحوم آیت الله طالقانی افتخار دارد که قدمت ۱۵۰ ساله برگزاری نماز جمعه خود را اعلام کند. 

تقدیم بیش از ۷۵۰ شهید به انقلاب اسلامی که در بین آنها ۲۰ سردار شهید و ۲۳ شهید روحانی دیده می شود از دیگر افتخارات شهرستان تویسرکان است.

 پنجم مرداد ماه با عنوان روز تویسرکان فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندیها، ظرفیتها، داشته های ادبی، فرهنگی، علمی و مفاخر این شهرستان با هدف توسعه بیش از پیش است.

سفر یک روزه استاندار همدان به تویسرکان 

در همین روز استاندار همدان در سفر یک روزه خود به شهرستان تویسرکان  با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.

سید سعید شاهرخی پس از آن طرح چهارخطه جوکار به تویسرکان به طول پنج کیلومتر را آغاز کرد و از بیمارستان ولی عصر (عج) و بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

بازدید از ساختمان در حال احداث حوزه نظام وظیفه سرابی تویسرکان و ساختمان حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) دیدار با فعالان حوزه اقتصادی و حضور در آیین بزرگداشت روز تویسرکان از دیگر برنامه های استاندار همدان بود.

کارنامه درخشان تویسرکان در دفاع از انقلاب

استاندار همدان در آئین بزرگداشت روز تویسرکان و سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اظهار داشت: ۷۵۰شهید دوران دفاع مقدس، یک هزار و ۴۶۷جانباز، ۳۸شهید در عملیات مرصاد و چهار شهید مدافع حرم نشان از کارنامه پرافتخار شهرستان تویسرکان در دفاع از آرمان های انقلاب دارد.

شاهرخی با بیان اینکه  تریبون های نمارجمعه در معرفی  دستاوردهای انقلاب  بسیار خوب و تاثیرگذار بودند خاطرنشان کرد: مردم تویسرکان سخت کوش، انقلابی و پرتلاش هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان دارای شرایط خوبی برای سرمایه گذاری است اظهار داشت: اولویت اول ما اشتغال و معیشت مردم است و باید از تمام توان مالی و کاری خود برای امرار معاش بهتر مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده و در همین راستا باید تا پایان سال ۹۸، یک هزار و ۵۱۳ شغل جدید در شهرستان تویسرکان ایجاد کنیم و برای این منظور تمامی منابع هم تعریف شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه تویسرکان پیشینه ای بر بلندای تاریخ دارد و حیقوق نبی(ع) که در ۶۰۰ سال قبل از میلاد می‌زیسته  در تویسرکان مدفون است، عنوان کرد: این مهم نشان دهنده آن است که تویسرکان مردمانی بزرگ دارد که میزبان پیامبر عظیم بودند.

شاهرخی با بیان اینکه در تویسرکان بیش از ۳۳هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم که حاصل برداشت از این اراضی و باغ ها ۱۷۲ هزار تن محصول است، گفت ۵۵۰۰ هکتار از این اراضی تحت کشت گردو است و برداشتی افزون بر ۱۵ هزار تن گردو دارد به طوریکه گردوی تویسرکان از نظر کیفیت و کمیت ‌بسیار مرغوب است و آوازه جهانی دارد و موفق به کسب نشان جغرافیایی شده است و در بحث مشتقات و فرآوری گردو برنامه های فراوانی داریم که برخی در دست اقدام  و برخی به انجام رسیده است.

تویسرکان در اقامه نمازجمعه پرچمدار است

امام جمعه تویسرکان نیز گفت: تویسرکان در عرصه نمازجمعه خوش درخشیده و از ۱۶۰ سال قبل در تویسرکان طبق اخبار صحیح، نمازجمعه برپا بوده است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی افزود: روز پنج مرداد، سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است و وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تویسرکان به سهم خود و به میزان جمعیتش خوش درخشیده و در این عملیات ۳۸ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی بیان کرد: یکی از برکات این شهرستان وجود بارگاه حیقوق نبی(ع) است که هم از لحاظ معنوی و مذهبی و هم از حیث گردشگری می تواند مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

تویسرکان بن‌بست نیست

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی توفیق خدمتگزاری برای مردم تویسرکان را یافتم گفته می‌شد «تویسرکان بن‌بست است» بنابراین نخستین اقدامات خود را برای رفع این مشکل با ایجاد و توسعه و تعمیر جاده های منتهی به این شهر قرار دادم و امروز با افتخار می گویم که تویسرکان دیگر بن بست نیست.

محمدمهدی مفتح افزود: تویسرکان از ظرفیت های بسیار زیادی از جمله کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی برخوردار است که تلاش کردیم در همین چند سال اخیر با توسعه زیرساختهای تولیدی و صنایع، شرکتهای متعددی از جمله شرکتهای دارویی که باعث شد تویسرکان به قطب دارویی کشور تبدیل شود، راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: اقداماتی در راستای گسترش و توسعه، بازسازی و تعمیر جاده های شهرستان از جمله چهاربانده کردن جاده جوکار به تویسرکان و تویسرکان به کنگاور انجام گرفت که باعث پیشرفت تویسرکان و همچنین ایمن شدن رفت و آمد در این محورها شد.

مفتح خاطرنشان کرد: ساخت سد خرمرود در سطح کلان یکی دیگر از ظرفیتهای اقتصادی تویسرکان است که کمک بسیار زیادی به صنعت کشاورزی و آب شرب روستاهای اطراف خود می کند.

۷۵۲۳/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.