نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: درزمینهٔ رونق کشت‌های گلخانه‌ای باید به‌صورت جدی ورود کرده چراکه پرورش میگو و کشت در فضای بسته می‌تواند تا چند برابر بر اقتصاد و اشتغال میناب تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس در میناب، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای در نخستین همایش کشت هزاره، گفت: شهرستان میناب با وجود نخلستان‌ها و تنوع محصولات در  میوه، سبزی و صیفی به مرکز کشاورزی منطقه تبدیل شده است.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: درزمینهٔ رونق کشت‌های گلخانه‌ای باید به‌صورت جدی ورود کرده چراکه پرورش میگو و کشت در فضای بسته می‌تواند تا چند برابر بر اقتصاد و اشتغال میناب تأثیرگذار باشد.

وی افزود: هکتارها زمین در شهرستان میناب جهت واگذاری به متقاضیان برای پرورش میگو وجود دارد که باید موانع آن برطرف شود.

حجت‌الاسلام ذوالقدر، گفت: در خصوص اراضی واگذار شده در کرگان جهت پرورش میگو باید هرچه سریع‌تر ورود جدی کرده و مشکلات این کارآفرینان را برطرف کرد.

وی، یادآور شد: شش ماه گذشته جلوی صادرات محصولات کشاورزی از سوی دولت به کشورهای همسایه گرفته شد.

ذوالقدر ادامه داد: این اقدام دولت زمانی صورت گرفت که بخش عظیمی از محصولات کشاورزی میناب روی زمین‌های زراعی مانده بود.

وی افزود: با پیگیری‌هایی یک‌ماهه بنده با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی در وزارتخانه‌های مربوطه این دغدغه کشاورزان برطرف شد و توانستند محصولات خود را صادر کنند.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر وزیری که مانع صادرات محصولات کشاورزی شود جلوی آن خواهیم ایستاد و نمی‌گذاریم حاصل دسترنج زارعین از بین برود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.