رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه 78 واحد صنعتی استان تعطیل است، گفت: 3 واحد بزرگ تعطیل استان تا پایان شهریور به چرخه تولید بازمی‌گردند.
به‌گزارش ایسنا، منطقه همدان، حمیدرضا متین دوشنبه 17 تیر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه درحال پیگیری هستیم تا شرکت پاک چینی تویسرکان به چرخه تولید برگردد، افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود شرکت کیان کرد که تولید نخ تایر را دارد، تا پایان شهریور به چرخه تولید برگردد.
وی با بیان اینکه شرایط  تولید نخ تایر خیلی خوب شده است، ادامه داد: حاشیه سود نخ تایر بسیار مناسب شده است و پیش‌بینی می‌شود شرکت تولیدی این محصول تا پایان شهریور امسال به چرخه تولید بازگردد.
متین با تأکید بر اینکه فولاد جعفری در ملایر نیز به طور قطع تا پایان شهریور به چرخه تولید می‌رسد، تصریح کرد: این شرکت 180 میلیارد تومان بدهی دارد که اصل بدهی این نبوده است اما آغاز به کار این کارخانه با ظرفیت کمتر قطعی است.
رشد 29 درصدی صادرات همدان
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در 3 ماهه امسال بیش از 30 میلیون دلار کالا از استان همدان صادر شده است، خاطرنشان کرد: در 3 ماهه ابتدای امسال 30 میلیون و 472 هزار و 737 دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 29 درصدی دارد.
متین با بیان اینکه صادرات 3 ماهه امسال از نظر وزنی نسبت به سال گذشته رشد 228 درصدی داشته است، افزود: صادرات به صورت پیله‌وری بالای 500 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه در 3 ماهه امسال 3 میلیون دلار کشمش از استان همدان صادر شده است، عنوان کرد: در سه ماهه امسال 3 میلیون و 36 هزار دلار کشمش تیزابی از استان همدان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.96 درصد رشد دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: در مجموع بیش از 4 میلیون و 634 هزار دلار کالای کشاورزی از استان همدان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 15 درصدی دارد.
متین با بیان اینکه در 3 ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 724 هزار دلار ماده معدنی از استان همدان صادر شده است، اضافه کرد: میزان صادرات محصولات معدنی استان همدان از جمله فروسیلیس، گل حفاری، کاستیک سودا، کربنات کلسیم و ماده معدنی گرانوله کربنات کلسیم 8.9 درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول بیان کرد: در 3 ماهه امسال بیش از 189 میلیون و 878 هزار دلار صنایع دستی از استان همدان صادر شده که صادرات این محصولات 0.6 درصد رشد دارد.
راه‌اندازی و افتتاح  28 واحد صنعتی در 3 سال آینده
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه گفت: براساس سیاست‌گذاری صورت گرفته در استان باید در 3 سال آینده 28 واحد به بهره‌برداری برسد که عمدتا صنایع معدنی هستند.
متین با بیان اینکه راه‌اندازی صنایع معدنی در استان از خام فروشی این مواد جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحد فرومنگنز در اسدآباد درحال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه شرایط معادن بهتر شده است، عنوان کرد: وضعیت تولید معادن ظرف 2 ماه گذشته بالا بوده و خیلی از واحدهای راکد به چرخه تولید بازگشتند.
وی با بیان اینکه از 280 معدن استان 107 واحد تعطیل است و 140 واحد شن و ماسه است که به شدت به چرخه تولید بازگشته اند، تأکید کرد: وضعیت در صنعت و معدن خوب است به‌طوریکه تولید رشد داشته و بیش از 80 درصد اقلام تولیدی استان بازار مناسب‌تری نسبت به سالهای قبل دارد.
وی از راه اندازی فاز 3 کارخانه شیشه همدان خبرداد و گفت: به دستور استاندار همدان 28 واحد در ظرف 3 سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید که فاز سوم کارخانه شیشه همدان نیز یکی از واحدهاست که با 34 میلیون سرمایه‌گذاری تأثیر بسزایی در منطقه خواهد داشت.
متین درباره  معدن طلا در نهاوند نیز یادآور شد: معدن طلا در منطقه عشوند شروع به اکتشاف شده است و پیش‌بینی شده در این منطقه طلا وجود داشته باشد. کارهای اکتشافی این معدن از 15 اردیبهشت شروع شده و نمونه‎برداری از پهنه نهاوند صورت گرفته است.
گرانی سیب‌زمینی به طور قطع به صادرات مربوط است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه درباره وضعیت سیب‌زمینی در بازار بیان کرد: گرانی سیب‌زمینی به طور قطع به صادرات مربوط است به‌طوریکه علت اصلی گرانی سیب‌زمینی صادرات است نه سیل.
متین خاطرنشان کرد: قبل از گرانی قیمت سیب‌زمینی نامه‌ای به وزارت جهادکشاورزی زده شد و تقاضای ممنوعیت صادرات این محصول داده شد اما متأسفانه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
بزرگترین مشکل نبود شبکه در محصولات کشاورزی است
وی با بیان اینکه براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی با ورود سیب‌زمینی همدان به بازار تنش ها کمتر می‌شود، اظهار کرد: تمام مشکل ما در بحث محصولات کشاورزی این است که شبکه‌ای در محصولات کشاورزی و دامی وجود ندارد و کنترل از دست ما خارج است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه در بخش کشاورزی و دامی شبکه وجود ندارد، ادامه داد: برای محصولات کشاورزی و دامی باید شبکه تعیین شود و باغدار و کشاورز حق ندارد قیمت‌گذاری کند.
متین با اشاره به اینکه تا کنون شبکه‌ای از طریق وزارت جهادکشاورزی ایجاد نشده است، گفت: بزرگترین مشکل ما عدم وجود شبکه در محصولات کشاورزی است.
 به‌گزارش ایسنا؛ در پایان این نشست خبرنگاران از واحد کنترل گاز اکباتان همدان به عنوان یکی از واحدهای نمونه استانی بازدید کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.