مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آموزش‌های مرکز هتلداری و گردشگری غرب کشور مبتنی بر آموزش‌های کوتاه مدت خواهد بود به طوریکه تا به امروز 163 حرفه در حوزه گردشگری، هتلداری، خانه داری، آشپزی و صنایع دستی شناسایی شده که به صورت تخصصی آموزش‌های خاص خواهیم داشت.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، وهب مختاران ظهر یکشنبه ۱۶ تیر در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور به عنوان بی نظیرترین مرکز آموزش هتلداری در سطح کشور با رویکرد ویژه غرب کشور در 19 و 20 تیرماه افتتاح خواهد شد و شاهد دستاوردی در سطح ملی با همکاری مدیران استانی هستیم، این مجموعه در سطح کشور بی نظیر است و انتظار می رود در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه گردشگری آموزش خوب، با کیفیت و ویژ‌ه‌ای داشته باشیم.
وی ادامه داد: این پروژه با زیربنای 6 هزار مترمربع در سه طبقه ساخته شده و طبق مطالعات صورت گرفته از مدارس هتلداری سطح دنیا از نظر جانمایی کلاس‌ها برای آموزش هتلداری و گردشگری در سطح کشور بی‌نظیر است و در روز چهارشنبه 19 تیرماه در مرکز فنی و حرفه ای مریانج افتتاح خواهد شد.
مختاران اظهار کرد: در طبقه اول این ساختمان یک هتل در ابعاد کوچک، طبقه دوم حوزه صنایع غذایی و در طبقه فوقاتی بخش صنایع دستی قرار دارد و برای تشکیل این مرکز از کمک افراد خیلی خاص و کارآفرین مطرح استفاده کردیم همچنین با آغاز به کار مرکز شرایط برای حضور بخش خصوصی آماده خواهد شد.
وی بیان کرد: در حوزه صنایع غذایی با شرکت شرکت گلدن پوراتوس در زمینه نان های حجیم، شیرینی و شکلات و در زمینه  قهوه و شرایط کافه داری با شرکت گریفین قرارداد همکاری منعقد شده است و در این حوزه مدرن ترین تجهیزات را برای کارگاه کافه داری آماده کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با بیان اینکه در جهت استاندارد‌ها در حوزه‌های مختلف در سطح بین‌المللی حرف برای گفتن داریم و معتقدیم فنی حرفه‌ای در حوزه گردشگری متخصصان خاص و شرایط ویژه‌ای دارد، ادامه داد: با احتساب زمین ساختمان، 30 میلیارد تومان ارزش امروز این پروژه است، این در شرایطی است که پروژه مدتی به علت نبود بودجه، پیمانکار و افزایش قیمت‌ها رها شده بود که اعتبار مورد نیاز برای عملیات عمرانی و ساختمانی از محل اعتبارات استانی و برای تجهیزات از محل اعتبارات ملی و بخش خصوصی دریافت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه پذیرش کارورز، کمیت را مد نظر قرار ندهیم، بیشتر کیفیت و نیاز مشتریان مورد توجه است و در آغاز پیش بینی آموزش سالیانه 30 هزار نفر ساعت حدود 300 نفر در زمینه گردشگری، 40 هزار نفر ساعت در زمینه صنایع دستی و 15 هزار نفر ساعت در زمینه تغذیه کارگاه های شیرینی، شکلات و آشپزی را داریم که در مجموع 85 هزار نفر ساعت آموزش را در طول سال خواهیم داشت.
مختاران افزود: آموزش‌های این مرکز مبتنی بر آموزش‌های کوتاه مدت خواهد بود و به دنبال آموزش‌های کوتاه مدت بر اساس نیاز روز هستیم به طوریکه تا به امروز 163 حرفه در حوزه گردشگری، هتلداری، خانه داری، آشپزی و صنایع دستی شناسایی شده که به صورت تخصصی آموزش‌های خاص خواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز با بیان اینکه امروز در تمام جهان گردشگری جایگاه و اهمیت بالایی دارد، روزبه روز شاهد رشد آن هستیم و در کشور نیز باید در این صنعت رشد و نمو داشته باشد، عنوان کرد: براساس تعدد ظرفیت‌هایی که در کشور و پتانسیلی که در استان وجود دارد این صنعت بسیار نامتناسب با این ظرفیت‌ها رشد کرده و اگر بخواهیم با توجه به محدودیت‌ها در حوزه‌های دیگر به این صنعت بپردازیم ناگریز باید زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کنیم‌ در غیر این صورت نمی توانیم در این راه حرکت خوبی داشته باشیم.
وی راه شکوفایی صنعت گردشگری را توجه ویژه و خاص به نیروی انسانی ماهر دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر باید به آموزش‌های روز تجهیز شود همچنین به طور ویژه نیازمند آموزش حین کار هستیم، از لحاظ قانونی این پتانسیل در مجموعه فنی و حرفه ای استان قرار دارد و می‌توانیم بهره ببریم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: همدان با توجه به شرایطی که دارد توسعه خود را بر مبنای گردشگری قرار داده که باید به الزامات خاص آن توجه داشته باشد البته استان توانسته گام‌های بسیار موثری از جمله ایجاد مجموعه‌های اقامتی، تشکل ها و زیرساخت های مورد نیاز آن را در این راه بردارد.
وی بیان کرد: کیفیت عنصر گمشده این صنعت در کشور است، چیزی که مشتری را جلب می‌کند و باعث تکرار سفر می شود، کیفیت ارائه خدمات است بنابراین در این راستا برای تجهیز این کار و توسعه این صنعت باید بیشتر به مقطع آموزش بپردازیم.
وی افزود: همدان به طور قطع یک مقصد گردشگری است و میزان ماندگاری گردشگر در آن از یک و نیم شب به دو و نیم شب افزایش پیدا کرده است به طوریکه اگر در استان محصولات و جاذیه های بیشتری به مسافر ارائه شود این میزان ماندگاری افزایش پیدا خواهد کرد و اگر نتوانیم گردشگری داخلی را به جایی برسانیم در حوزه گردشگری خارجی نیز کاری نخواهیم کرد.
مالمیر مرکز آموزش هلتداری و گرشگری در همدان را نمونه منحصربفرد همکاری میان دو ارگان میراث فرهنگی و فنی حرفه‌ای در استان دانست و اظهار کرد: نمونه منحصربفرد همکاری در حوزه آموزش در استان رخ داده و این اتفاق در قالب یک تیم باید تداوم داشته باشد.
وی بیان کرد: این ساختمان از ظرفیت فیزیکی و تجهیزات خوبی برخوردار است اما بخشی از آموزش آن ویژه هتلداران و گروه های مرتبط مانند اصناف است و الزاما برای مخاطبان حوزه گردشگری نیستند و می تواند طیف گسترده ای را شامل شود همچنین دوره هایی که برگزار می شود بر اساس نیاز مشتریان است و هرکدام از این دوره ها ویژه گروه های خاصی در زمان های کوتاه مدت است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.