به گزارش ایرنا امسال یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته به آن با رویکرد تمرکز بر ظرفیت های گردشگری استان ها، بسیار متفاوت تر از هر دوره برای استان همدان در حال برگزاری است و همدانی ها با محوریت گردشگری 'کودک و خانواده' آنچه در توان دارند باید برای معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری این استان برای رویداد همدان 2018 به کار گیرند.
در این میان شهر ملی مبل و منبت ایران برای نخستین بار در کنار همدان 2018 حضوری فعال پیدا کرده و با نمایش ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه خود در حوزه صنایع دستی، در حال معرفی این شهر ملی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری همدان 2018 است تا بتواند از این فرصت طلایی برای جهش در صنعت گردشگری بهره گیرد.
در نمایشگاه تاسیسات گردشگری تهران که سوم بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه ها دائمی بین المللی تهران آغاز شده و تا ششم بهمن ادامه دارد، به بهانه میزبانی استان همدان از 2 رویداد بین المللی در سال 2018، با حضوری پررنگ در این نمایشگاه سالنی به متراژ 2 هزار مترمربع در اختیار استان همدان قرار داده شده تا به مدت چهار روز در راستای تبلیغ این رویدادهای مهم با مشارکت بخش خصوصی، این استان به کشور و جهان معرفی شود.
شهر ملی مبل و منبت نیز به عنوان بازویی توانمند در حوزه گردشگری از هر ایده و خلاقیتی برای معرفی صنعت مبل و منبت این شهرستان استفاده کرده تا بتواند شهری با بیش از چهار هزار کارگاه و فعالیت بیش از 25 هزار هنرمند و فعال در این صنعت را در عرصه ملی و بین المللی معرفی کند و راه گردشگری را از طریق رویداد همدان 2018 هموارتر سازد.
با توجه به اهمیت صنعت مبل و منبت ملایر به عنوان شهر ملی ایران زمین، بخشی از سالن همدان 2018 نیز در اختیار صنعتگران و فعالان این حوزه قرار گرفت تا بخش دولتی در کنار بخش خصوصی، بتواند در راستای معرفی ظرفیت های صنایع دستی، خدمات گردشگری، شرکت های خدماتی و مسافرتی و در عین حال معرفی فرصت های نو و تازه در گردشگری این شهرستان گام های محکم تری بردارند.
در این باره رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا حضور فعالان گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در نمایشگاه گردشگری تهران را فرصتی مغتنم برای معرفی جاذبه های گردشگری و صنعت مبل و منبت ملایر دانست و گفت: شهر ملی منبت ایران حضوری فعال در این نمایشگاه دارد.
ابراهیم جلیلی بیان کرد: فعالان صنعت مبل و منبت ملایر تولیدات فاخر خود را همچون تابلوی منبت شام آخر، سرویس های تمام منبت با میزهای منبت کاری شده، میز غذاخوری با صندلی های تمام منبت و شطرنج با 32 مهره منبت کاری شده در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.
وی ادامه داد: علاوه بر این بروشور معرفی شهر ملی منبت ایران نیز در مدت زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران توزیع می شود تا هر چه بیشتر بتوانیم در راستای معرفی شهر ملی منبت در رویداد همدان 2018 گام برداریم.
جلیلی افزود: بخش خصوصی در حوزه گردشگری این شهرستان همچون مجتمع الماس، مبلمان میثاق نوروزی، تاسیسات گردشگری، سمن گردشگری و صنایع دستی نوشیجان ملایر و تعدادی از فعالان بازار مبل ملایر در این نمایشگاه حضور دارند.
وی گفت: با توجه به اینکه تاسیسات گردشگری، هتلداران بزرگ کشور، آژانس های مسافرتی و دفاتر خدماتی و سایر فعالان حوزه های گردشگری در این نمایشگاه حضور دارند، فعالان مبل و منبت ملایر نیز از این فرصت برای رایزنی و مذاکره های لازم برای خرید و فروش و مبادله این صنعت و سایر صنایع دستی و معرفی جاذبه های گردشگری این شهرستان استفاده می کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر ادامه داد: علاوه بر معرفی ملایر شهر ملی مبل و منبت ایران، غرفه ای نیز برای تزئینات هنر مروار بافی ملایر در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
جلیلی بیان کرد: در این غرفه سه هنرمند شامل 2 کودک و یک هنرمند زن کار مرواربافی را در مدت زمان برگزاری نمایشگاه انجام می دهند و بازدیدکنندگان می توانند با صنعت مروار بافی ملایر آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه ملایر مهد هنرها و نمایش های آئینی مختلفی است گفت: در این راستا نمایش آئینی کوسه گلین نیز توسط هنرمندان ملایری در جریان برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران، در حال اجرا است.
وی افزود: ما تمام تلاش خود را در راستای معرفی صنایع دستی، گردشگری، جاذبه های توریستی و تفریحی و آثار تاریخی این شهرستان همزمان با برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران به کار گرفته ایم تا بتوانیم زمینه جذب توریست و گردشگر را همزمان با رویداد بزرگ همدان 2018 فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، همدان در آستانه 2 رویداد بین المللی است، رویدادی که بزرگترین تشکل گردشگری آسیا با 34 عضو، همدان را به دلیل برخورداری از ظرفیت های بی نظیر گردشگری به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب و این استان را میزبان 500 عضو از بیش از 150 کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری و همچنین میزبان وزرای خارجی 34 کشور آسیایی در سال جاری میلادی کرد.
نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از سوم بهمن آغاز و تا ششم بهمن امسال در محل نمایشگاه دائمی تهران ادامه دارد.
در حال حاضر بیش از چهار هزار کارگاه تولید مبل و منبت شناسنامه دار در شهرستان ملایر فعال است و بیش از هشت هزار تن به صورت مستقیم و بین 20 تا 25 هزار تن به صورت غیر مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده و بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد.
7528/2087
گزارش از: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.