اقبال عباسی روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوص با اشاره به دغدغه‌های دولت دوازدهم در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت های گردشگری این استان اظهار داشت: رئیس جمهوری بر تبدیل شدن چهارمحال و بختیاری به قطب بوم گردی کشور همواره تاکید داشته است و که برای تحقق این امر، طرح جامع گردشگری استان تدوین و تصویب شده است.
وی ادامه داد: این طرح مصوبه شورای برنامه ریزی استان است و برای عملیاتی کردن این طرح، همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه را می طلبد.
عباسی، همچنین نحوه اطلاع رسانی مراکز تفریحی و خدمات گردشگری استان را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: باید صنعت پاک گردشگری در این استان مستعد که از پتانسیل و ظرفیت بالایی طبیعی، تاریخی و صنایع دستی برخوردار است، هموار و در سطح ملی و بین المللی مطرح و شناسانده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، رفع مشکلات و موانع فراروی توسعه گردشگری استان را نیازمند همکاری بخش خصوصی دانست و گفت: باید همه دستگاه های اجرایی مرتبط در پویایی و گسترش طرح نوپای بوم گردی همکاری لازم را داشته باشند.
وی، سرگردانی بخش خصوصی، فرایند طولانی کار اداری و موانع جذب سرمایه گذار بخش غیردولتی در حوزه گردشگری، نبود مدیریت مشخص برای نظارت بر مراکز خدماتی را عمده دلایل کندی توسعه صنعت گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: تحقق این امر، همت مسئولان متولی در تامل با مشارکت مردمی و بخش خصوصی را دارد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، نیز در این جلسه، توسعه شبکه حمل و نقل هوایی داخلی و خارجی در استان، افزایش و توسعه مراکز اقامتی، فرهنگ سازی لازم در جذب گردشگر در مناطق روستایی و عشایری را از مهمترین راهکار توسعه بوم گردی و صنعت گردشگری در استان عنوان کرد.

مهرداد جوادی، شناسایی ۳ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و ثبت ۵۰۰ مورد از آنها در استان را یادآور شد و تصریح کرد: ۶۵۰ تخت اقامتی و ۸ موزه تاریخی دولتی و بخش خصوصی و ۷۰ کانون گردشگری را از نقاط برجسته تبدیل این استان به منطقه گردشگری کشور است.
گفتنی است ، در این نشست، مشکلات توسعه طرح بوم گردی در مناطق روستایی و عشایری این استان بررسی شد که با دستور اکید استاندار، فرمانداران، بخشداران و همه دستگاه‌های اجرایی استان مکلف به همکاری در رونق صنعت گردشگری در حوزه و منطقه کاری خود شدند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1207053
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.