علی اصغر سالوند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجا که همدان از قطب های اصلی این رشته ورزشی به شمار می رود و بهکاپ در این شهر ثبت جهانی شده است، به همین جهت دانشگاه سلیمانیه عراق نیز خواستار برنامه های آموزشی شد.
وی بیان کرد: هم اینک علی قاسمی مسئول کمیته بهکاپ همدان به اقلیم کردستان عراق عزیمت کرده تا نسبت به فراهم سازی بسترهای لازم برای آموزش فراگیر این رشته ورزشی اقدام کند.
سالوند اظهار داشت: راه اندازی این رشته در اقلیم کردستان عراق با هماهنگی فدراسیون کشورمان صورت می گیرد و دانشگاه سلیمانیه آزمونه اجرای این ورزش است.
وی گفت: همکاری با اقلیم کردستان عراق در راستای توسعه صنعت گردشگری ورزشی است ضمن اینکه امسال یکی از هدفگذاری های مهم بهکاپ همدان ارایه آموزش های مبتدی تا حرفه ای در سطح ملی و بین المللی است.
سالوند یادآور شد: دانشگاه سلیمانیه یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور عراق محسوب می شود و قرار است به زودی کارگاه آموزشی بهکاپ در این منطقه برگزار شود.
رییس هیات گلف همدان اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه دکتر دیارمحمد صدیق رییس دانشگاه سلیمانیه عراق رییس فدراسیون ورزش های دانشجویی عراق نیز به شمار می رود، در رابطه با راه اندازی و گسترش تدریجی بهکاپ در سایر شهرها نیز قول مساعدت داده شد.
رشته ورزشی بهکاپ شبیه به پاتینگ گلف است که در آن به جای حفره از دروازه استفاده می شود و دو بازیکن رقیب با توجه به قوانین و تکنیک ها می کوشند تا توپ های کاشته شده توسط حریف را وارد دروازه کنند.
بازیکنان در رشته بهکاپ باید توجه داشته باشند در زمان زدن ضربات توپ هایشان به خارج نرود یا به توپ های درون زمین برخورد نکند و بازیکنی که در انتهای مسابقه توپ بیشتری را وارد دروازه کند، برنده مسابقه محسوب می شود.
انجمن ورزش بهکاپ پس از طی فعالیت خود در فدراسیون ورزش های همگانی، در دی ماه سال 1394 با تایید معاونت ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران منتقل شد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.