به گزارش ایرنا، فریبا محمدیان عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز گفت: در مرحله اول طرح فوق که وضعیت اسکلتی و عضلانی بانوان روستایی ارزیابی شده و با ارائه آموزش های لازم در این مورد به حفظ وضعیت استاندارد قامت و اسکلت و عضلات بانوان کمک می شود که به نوعی هم دانش افزایی ورزشی و هم دانش افزایی تندرستی دارد.
وی با بیان اینکه حوزه ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان چهار سیاست اساسی را دنبال می کند که تا 1400 با یک برش و تا 1404 به عنوان برش دوم تدوین شده است.
وی ادامه داد: هر استان بر مبنای این برنامه ها برش های استانی خودش را تنظیم می کند.
محمدیان با بیان اینکه سیاست اول وزارت ورزش و جوانان افزایش سهم ورزش بانوان در اوقات فراغت زنان ایرانی است، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به ابن امر برنامه ها مختلفی را در حوزه همگانی و تفریحی طراحی کردیم که بعضی از این برنامه ها در استان آذربایجان شرقی انجام شده است.
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سیاست بعدی وزارت ورزش، افزایش سهم ورزش بانوان در تامین نشاط و تندرستی است که باید سبک زندگی بانوان ایران زمین به سمتی پیش برود که سهم ورزش در پر کردن اوقات فراغت شان بیشتر باشد.
محمدیان همچنین با اشاره به افتخار آفرینی دختران ایران زمین در بازی های اسیایی جاکارتا گفت: ورزشکاران ما هم دل مردم را شاد کردند و هم اقتدار دختران محجبه ایران را در مسابقات قاره کهن به نمایش گذاشتند.
وی توسعه کسب و کار از طریق ورزش را یکی دیگر از برنامه های کلان وزارت ورزش عنوان کرد و گفت: برای دست یابی به این امر باید در بخش مربیگری ها و داوری ها و توسعه باشگاه های فعال تلاشی مضاعف داشته باشیم، که برای مثال می توان تورهای گردشگری ورزشی را نام برد و در این راستا به دنبال گردشگری ورزشی در تبریز هستیم.
وی با انتقاد از حضور بانوان با گریم مردانه در اماکن ورزشی افزود: حضور بانوان ایرانی با گریم مردانه در ورزشگاه ها زیبنده بانوان نبوده و نیست و وزارت ورزش و جوانان به دنبال تدوین راهکاری برای حل این مشکلات است.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آمار بانوان ورزشکار سامان یافته ، پاسخ داد: یکی از روش های آماری در این خصوص وجود کارت بیمه پزشکی ورزشکاران است و یک و نیم میلیون ورزشکار در حوزه قهرمانی سامان یافته اند.
وی از اهالی قلم که شبانه روز با اطلاع رسانی بازی های آسیایی جاکارتا باعث ایجاد شور و نشاط در آحاد مردم شدند، قدردانی کرد.
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان امروز شنبه دهم شهریور ماه در سفر به آذربایجان شرقی از اماکن ورزشی شهرستان های اهر، هریس و بستان آباد دیدن کرد.
9853/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.