به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی روز پنجشنبه در نشست خبری در آستارا با بیان این مطلب افزود: اقدامات لازم برای بازپس گیری آن انجام شده و در خصوص موضوع حیران و تابعیت آن به شهرستان آستارا و استان گیلان، نباید تشکیک و بحث های قومیتی مطرح شود.
وی بیان کرد: در این رابطه برخی، از روی سادگی، صحبت های احساسی ارائه کردند در حالی که این قبیل موضوعات اجتماعی، نباید بازیچه احساسات شود.
داداشی اظهار کرد: مردم آستارا و اردبیل از دیرباز روابط حسنه و خوبی با هم دارند و به یکدیگر مهر می ورزند و رفت آمدها و ارتباطات خانوادگی آنها گواه این امر است و باید فضای دوستی و مراوده بین آنها ادامه یابد.
داداشی ادامه داد: در سال گذشته با تلاش نمایندگان مجلس برای تعریض محور آستارا-اردبیل، کد لازم در کمیسیون عمران مجلس تعریف و 200 میلیارد ریال اعتبار منظور شد و این رقم در سال های بعدی افزایش خواهد یافت.

** حق مرزنشینی کارمندان مبنای قانونی دارد
نماینده آستارا در مجلس ادامه داد: برابر قانون باید در حقوق کارمندان مبلغی به عنوان حق مرزی در نظر گرفته شود و برخی از کارمندان نسبت به دریافت نکردن آن و پرداخت آن در برخی مناطق مرزی کشور گلایه داشتند.
وی افزود: متولی این موضوع سازمان برنامه و بودجه کشور است و با پیگیری های انجام شده، سندی دال بر پرداخت حق مرزی به کارمندان ساکن در مرزهای دیگر کشور به دست نیامد.
وی در خصوص میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 97 نیز بیان کرد: مجلس به دولت اجازه داده بود از 10 تا 18 درصد به حقوق کارمندان اضافه کند و انتخاب مقدار آن بر عهده و به مصلحت دولت بود.

** برای حمایت از بازاریان آستارا معافیت یا تخفیف مالیاتی اعمال خواهد شد
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: برچیده شدن تجارت چمدانی یا بار همراه مسافر از جمهوری آذربایجان به آستارا ، باعث رکود بازار مرزی آستارا شده و پیگیری های لازم از سوی وزارت امور خارجه ایران برای متقاعد کردن مسئولان جمهوری آذربایجان انجام شده است.
وی ادامه داد: در شرایطی که تجارت چمدانی از جمهوری آذربایجان به صورت یکسویه حذف شده ، برای حمایت از بازاریان آستارا معافیت یا تخفیف مالیاتی اعمال خواهد شد و در این رابطه با مسئولان امر مذاکره و تفاهم شده است.

** راه رفع بیکاری، ارائه تسهیلات ارزان قیمت است
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال، وظیفه دولت و راهکار رفع بیکاری ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کارآفرینان و فعالان بخش تولید است.
وی افزود: بیکاری مشکل همه استان هاست و افزایش جمعیت و جوانان تحصیلکرده ضرورت اشتغال کلان را ایجاب می کند اما بسترهای لازم برای تحقق آن وجود ندارد.
وی بیان کرد: در چنین شرایطی باید با کاهش قابل توجه تسهیلات بانکی از صاحبان صنایع حمایت و تکریم سرمایه گذار و کارآفرین در جامعه جدی گرفته شود.

** اعتبار ساخت کمربندی شهر آستارا تامین شد
نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساخت کمربندی آستارا و کاهش بار ترافیک این شهر، 350 میلیارد ریال اعتبار تامین شده و عملیات اجرایی آن باید توسط مسئولان امر پیگیری شود.
وی افزود: برای ساخت و بهسازی زمین فوتبال آستارا اعتبارات خوبی از وزارتخانه های ورزش و جوانان و نفت و 17 میلیارد ریال از وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل استخر ورزشی، 180 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های آب شهری و 200 میلیارد ریال برای اجرای شبکه فاضلاب شهری آستارا تامین شده است.
وی ادامه داد: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا خریداری شده و باید دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سرب کوبی محل استقرار و سپس نصب و راه اندازی آن اقدام کند.
داداشی بیان کرد: راه روستای گردشگری میه کومه آستارا به زودی شن ریزی خواهد شد و مراحل اجرایی ساخت راه آبشار لاتون این شهرستان نیز به منظور توسعه گردشگری با جدیت پیگیری می شود و مدیریت طرح ساحلی سیبلی نیز با دقت نظر بیشتر، به افراد بومی واگذار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.