محمد مددی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این کالاهای کشف شده کالای غیر بومی و محصول کارخانه ها و صنایع دیگر شهرهای کشور بوده اند که اقدامات قانونی لازم برای آنها انجام شده است.
وی سنجش اصالت پروانه کاربرد نشان استاندارد را مهم دانست و اضافه کرد: سال گذشته 9 هزار و 250 فقره بازرسی در قالب طرح جامع استاندارد سازی، از شبکه توزیع استان انجام و از 255 کالای مشکوک نمونه برداری شد.
مددی افزود: هدف این طرح ناامن کردن شبکه توزیع برای فروش کالاهای بی کیفیت و کم کیفیت است که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام می شود.
مدیرکل استاندارد همدان خاطرنشان کرد: در این طرح نمونه هایی از کالاهای مشکوک توسط بازرسان خریداری و آزموده می شود که سال قبل برای این طرح پنج میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی به دیگر نتایج اجرای طرح جامع استاندارد سازی در این مدت اشاره کرد و گفت: 255 کالا بدون کد ده رقمی و 397 قلم کالا بدون نشان استاندارد شناسایی و عرضه آنها ممنوع شد.
به گفته مددی مصرف کنندگان با ارسال کد ده رقمی مندرج در ذیل نشان استاندارد به سامانه 10001517می توانند از اصالت این نشان مطمئن شوند.
این سامانه پیامکی به منظور جلوگیری از سوء استفاده و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد بر روی کالاها راه اندازی شده که اطلاعاتی از قبیل شماره پروانه، نام فراورده، تاریخ اعتبار پروانه، نام واحد تولیدی، استان و شهرستان محل تولید و نوع استاندارد محصول را در اختیار درخواست کننده قرار می دهد.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.