به گزارش ایرنا، محمدرحیم بهره مند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بازرسی از مراکز عرضه کالا علاوه بر نمونه برداری از کالاها نسبت به آزمون موارد نمونه برداری شده مطابق استانداردهای ملی، اقدام و نتایج این آزمون برای استان محل تولید ارسال و با توجه به انطباق یا مطابقت نداشتن کالا با معیارهای استاندارد در مورد واحد تولیدی تصمیم گیری می شود.
وی بیان کرد: در 2 ماه انتهایی سال بازرسی از مراکز عرضه تشدید می شود تا بازار برای برخی از افراد سودجو ناامن شده و جلوی عرضه محصولات غیراستاندارد گرفته شود.
بهره مند، با اشاره به اجرای طرح هماهنگ استانداردهای اجباری (طاها) اظهار داشت: این طرح برای نظارت بر فرآورده ها و خدمات عرضه شده مشمول مقررات استاندارد اجباری در بازار مصرف صورت می گیرد.
وی ادامه داد: طرح طاها، محیط عرضه را برای کالاهای بی کیفیت، فاقد علامت استاندارد و محصولات جعلی، ناامن کرده و می تواند نقطه عطفی در احترام به حقوق مصرف کننده باشد تا مصرف کننده ایرانی با اطمینان و خاطر آسوده کالای ایرانی را انتخاب و حمایت کنند.
بهره مند تاکید کرد: از تمامی مصرف کنندگان انتظار می رود پیش از خرید کالا به علامت استاندارد ایران با ارسال کد 10 رقمی درج شده به سامانه 10001517 از صحت علامت استاندارد ایران اطمینان حاصل کنند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.