مسعود جوادی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مازندران افزود : با وجود تعدد کالاهای استاندارد استان اما مردم به اندازه 10 کالای استاندارد را نمی شناسند .
وی این عدم آگاهی مردم نسبت به کالاهای استاندارد را چالش همیشگی اداره کل استاندارد مازندران برشمرد و ادامه داد : رسانه ها بویژه ایرنا رسانه رسمی کشور می تواند در فضای پرتلاطم شبکه های مجازی یاریگر استاندارد برای اطلاع رسانی درست باشد .
مدیر کل استاندارد مازندران همچنین از آشنا نبودن تولیدکنندگان در خصوص استانداردهای ملی به عنوان دیگر چالش این نهاد نام برد .
وی اضافه کرد : تاکنون 33 هزار استاندارد ملی در کشور تهیه شد که ناآشنایی تولید کنندگان با این استانداردها باعث شده تا این ویژگی ها را برای افزایش کیفیت محصولات خود لحاظ نکنند .
جوادی تاکید کرد : استانداردهای ملی کشورمان برگرفته و مطابق با استانداردهای بین المللی است .
*** نشان استاندارد بر روی 67 درصد کالاهای صادراتی مازندران
وی با اشاره به اینکه محصولات با کیفیت و استاندارد مازندران پا را فراتر از مرزهای استان و کشور گذاشته اند ، گفت : 67 درصد از کالاهای صادراتی مازندران که از گمرکات استان خارج می شوند نشان استاندارد ملی را دارند .
مدیر کل استاندارد مازندران نشان استاندارد ایران را نشان معتبر برای دیگر کشورها دانست و ادامه داد : کشورهای همسایه همچون عراق کالای بدون استاندارد ایران را پذیرا نیستند .
وی که استاندارد را یکی از کوچکترین ادارات کل درمازندران نام برد ، افزود : با توجه به حجم بالای وظایف این نهاد اما با مضیقه ومشکل کمبود پرسنل در بدنه مواجه هستیم .
جوادی با اشاره به اینکه 69 وظیفه برای سازمان استاندارد تعریف شده است ، ادامه داد : کنترل فعالیت بیش از یک هزار خط تولید در مازندران تنها بخشی از فعالیت های این نهاد به شمار می رود .
وی از تشدید مجازات متخلفان استاندارد خبرداد و گفت که با تغییر قانون مجازات مصوب سال 76 ، مجازات های سنگینی برای این دست تخلفات لحاظ شده است .
مدیر کل استاندارد مازندران از تعیین مجازات های سنگین به عنوان تعبیه چراغ های قرمز برای افراد متخلف ذکر کرد و ادامه داد : علاوه بر بازدارندگی افراد از تخلف ، در دستیابی مردم به حق و حقوقشان و رسیدن به جنس با کیفیت تاثیر می گذارد .
*** برخورد بی تعارف استاندارد با واحدهای متخلف
وی که استاندارد را به عنوان نهاد ضامن حفظ امنیت و سلامت مردم می داند ، گفت: در این خصوص و برای برخورد با متخلفان هیچگونه تعارف نداریم .
وی افزود : اداره کل استاندارد مازندران در راستای اجرای برنامه برخورد با متخلفان از سال گذشته تاکنون 26 واحد مازندران را به دلیل عدم رعایت نکات استاندارد پلمب کرد .
به گفته مدیر کل استان مازندران با اجرایی شدن قوانین جدید مجازات با متخلفان استاندارد امیدواریم بسیاری از حقوق پایمال شده مردم تامین شود .
*** 46 آزمایشگاه ، همکار اداره کل استاندارد در مازندران
وی با تاکید بر اینکه امکانات و تجهیزات اداره کل استاندارد مازندران نمی تواند جوابگوی حجم بالای فعالیت های این نهاد باشد ، گفت که برای رفع این کمبودها درفراخوانی از بخش خصوصی برای این منظور دعوت به همکاری شد .
جوادی اضافه کرد : هم اکنون 46 آزمایشگاه بخش خصوصی با اداره کل استاندارد مازندران همکاری دارند که خود این اداره کل نیز بر روند فعالیت آنها نظارت دارد .
مدیر کل استاندارد استان مازندران از ایرنا به عنوان رسانه دولت که می تواند در بسیاری مواقع کمک حال دستگاه های اجرایی باشد نام برد و ادامه داد : با توجه به بضاعت اندک استاندارد برای صرف هزینه تبلیغات ، رسانه ای همچون ایرنا می تواند در بعد اطلاع رسانی به خوبی عمل بکند .
رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز مازندران نیز گفت : این رسانه حاکمیتی برای بیان مسائل ، مشکلات و همچنین معرفی فعالیت های اداره کل استاندارد استان آماده همکاری است .
حسن فلاحتی از استاندارد به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی اثرگذارنام برد که به دلیل دیده نشدن کارهایشان ، در جامعه ناشناخته مانده اند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.