به گزارش ایرنا، نیره پیروز بخت روز سه شنبه در دومین کنفرانس اندازه شناسی ایران در کرج، افزود: نه تنها سازمان استاندارد بلکه همه دستگاه ها باید به استاندارد توجه کنند.
وی اضافه کرد: دولت یازدهم به مقوله استاندارد توجه خاصی داشته و به طور یقین در دولت دوازدهم نیز درارتباط با این رویکرد قدم های بیشتری برداشته می شود.
پیروزبخت با بیان اینکه اندازه شناسی نیز به اندازه استاندارد سازی در دولت از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: اندازه شناسی در زمینه های سلامت، ایمنی و اقتصادی در دولت بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
پیروزبخت گفت: با اقدامات دولت تدبیر و امید در ارتقای استاندارد و توجه ویژه به این بخش امروز اثربخشی سازمان استاندارد و نظارت بر فعالیت ها کاملا مشهود است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: مسئولین کشور اعتقاد دارند که استاندارد فقط برای کالا و خدمات نیست و برای همه شئون باید مطرح و به کار گرفته شود.
پیروز بخت افزود:یکی از مولفه های مهم حقوق شهروندی که سال گذشته دکتر روحانی رئیس جمهوری آن را ابلاغ کرد، توجه به کیفیت سازی و استاندارد است.
وی اضافه کرد:در مباحث فرهنگی نیز دولت به دنبال این است که یک پیوست استاندارد فرهنگی الحاقی ارائه شود.
پیروز بخت افزود:دولت تدبیر و امید در کرامت انسانی نیز به دنبال استاندارد سازی و در این زمینه تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شد و این اقدامات در دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد:دولت به دنبال این است که بر تمام کالا و خدماتی که ارائه می شود یک استاندارد الحاق شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت:هم اکنون پس از تحریم و با تصویب برجام سازمان ملی استاندارد ایران در داخل و خارج از کشور در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته و به دنبال این هستیم که با این زمینه ایجاد شده دایره فعالیت خود را درسازمان های بین المللی گسترده تر کنیم.
پیروزبخت افزود: امسال برای دومین بار موفق شدیم کدکس غذایی و کشاورزی خاور نزدیک با حضور هجده کشور را بر عهده بگیریم که یک موفقیت ویژه ای برای کشور است.
وی در ادامه با اشاره به سخنان دکتر روحانی رئیس جمهوری مبنی بر واگذار کردن میدان به جوانان، ادامه داد:برای اولین بار در ایران برای روز جهانی استاندارد فراخوانی را برای تهیه پوستر شعار روز جهانی استاندارد اعلام کردیم که در مرحله نهایی 10 پوستر انتخاب شد که از این تعداد پنج پوستر مربوط به ایران بود که برای نخستین بار پوستر روز جهانی استاندارد از طرح یک جوان ایرانی تهیه شده است.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.