مسعود محبوبی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:مجتمع آزمایشگاهی ˈشاخه زیتون لیان در سال 92 به عنوان نخستین شرکت در استان بوشهر، موفق به گرفتن گواهی استاندارد کیفیت آزمایشگاهی 17025 شد.
وی یادآورشد: استاندارد یاد شده دارای بالاترین سطح استانداردهای تدوین شده بین المللی و نشان دهنده رعایت کامل استانداردها در بخش های مختلف مدیریتی و فنی شرکت است که در سفر رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران به استان بوشهر رایزنی های لازم با وی صورت گرفت.
محبوبی گفت: استاندارد 17025 همچنین نشان دهنده مجموعه ای از استانداردهای معتبر بین المللی از جمله ISO 9001 ، ISO 14001 است که دریافت آن به افزایش سطح کیفی آزمایشگاه های استان بوشهر کمک شایانی می کند.
وی ادامه داد: استاندارد 17025 شامل همه الزاماتی است که آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون باید آن ها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که یک سیستم کیفیت را به کار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر است.
وی اظهار داشت: با وجود آزمایشگاههای توانمند استان بوشهر برخی از دستگاه های اجرایی آزمون کالاهای خود را به استان های همجوار و یا مرکز ارسال می کنند که این امر نادیده گرفتن حقوق سرمایه گذاران بوشهری در این بخش است .
محبوبی گفت: استان بوشهر برای نخستین بار در بین انجمن آزمایشگاه های همکار کشور دبیرخانه HSE را جهت نظام مند کردن ایمنی آزمایشگاهها راه اندازی کرده است.
6045/7212**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.