به گزارش ایرنا سید سعید شاهرخی روز شنبه در شورای اداری همدان اظهار داشت: آمریکا در 40 سال اخیر همواره از موفقیت های کشورمان عصبانی بوده و درصدد متوقف کردن نظام جمهوری اسلامی بود.
شاهرخی خاطرنشان کرد: آمریکا با روی کار آمدن ترامپ فشارها را افزایش داد که نشان از عصبانیت آنها از توفیق های بزرگی است که با وجود دشمنی 40 ساله برای متوقف کردن نظام جمهوری اسلامی به دست آورده ایم.

** سند راهبردی و عملیاتی راهگشای رونق تولید
استاندار همدان تدوین سند جامع راهبردی و عملیاتی را راهگشای رونق تولید استان دانست و گفت: توجه به معیشت، اشتغال و تولید را از سال قبل مبنا قرار دادیم و خوشحال هستیم که فرمان رهبر معظم انقلاب برای سال جدید نیز توجه به رونق تولید است.
شاهرخی با اشاره به اینکه سال جدید را سال تصمیم گیری های جدید، انسجام، دقت و سرعت بیشتر در کارها قرار داده ایم ، بیان کرد: رونق تولید و ایجاد شغل به خصوص برای جوانان در اولویت است.
وی اضافه کرد: سند راهبردی و عملیاتی استان در افق 1400 تنظیم و نهایی شده و در روزهای اخیر جمع بندی و سپس منتشر خواهد شد.
شاهرخی بیان کرد: این سند مسیر توسعه استان در سه سال آینده تا پایان برنامه ششم توسعه و دولت تدبیر و امید را مشخص کرده و مهمترین اقدامات اقتصادی و عمرانی به تفکیک هر سال که باید انجام دهیم و تحقق ببخشیم را تعریف کرده ایم.
استاندار همدان افزود: این سند کار بزرگ و ماندگاری در استان است و تلاش کردیم اراده، منابع، امکانات و اختیارات را بکار بگیریم تا گام های موثر برداشته شود.
شاهرخی با اشاره به اینکه هزاران طرح در استان از سنوات گذشته باقی مانده است، گفت: دنبال تکمیل طرح هایی هستیم که بیشترین تاثیر را در عمران، آبادانی و اشتغال تولید دارند.
وی یادآور شد: سند راهبردی و عملیاتی استان را بر اساس بخش های مختلف معدنی، صنعتی، خدمات و سایر مشخص کرده ایم و بر این اساس مسئولیت دستگاه های اجرایی مشخص و نظارت بر عملکرد آنها به صورت مستمر رصد می شود.
شاهرخی خاطرنشان کرد: با اجرای این سند می توانیم تحقق بخش خواسته رهبر معظم انقلاب و بهبود معیشت، اشتغال و تولید در استان باشیم و بخش خصوصی را بیش از گذشته مورد توجه ویژه قرار خواهیم داد.
وی یادآور شد: توجه به این سند تنها به منابع دولتی نیست و وظیفه داریم تمام قد در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از تولید کننده باشیم.
استاندار همدان با تاکید بر نقش محوری بانک ها در جذب سرمایه گذار خصوصی گفت: برخی بانک ها بیش از منابع عملکرد و کارکرد داشتند اما از برخی بانک ها انتقاد دارم که با آنها اتمام حجت خواهم کرد.
وی افزود: سال قبل 24 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش خصوصی پرداخت شده است.
شاهرخی رونق تولید را در گروی حمایت از سرمایه گذار دانست و گفت: موانع باید از مقابل سرمایه گذار برداشته شود و فرش قرمز زیر پای آنها قرار گیرد.

** ایجاد 20 هزار شغل در سال
استاندار همدان یکی از اهداف تعیین شده در سند راهبردی و عملیاتی استان را ایجاد 20 هزار شغل در سال عنوان کرد و گفت: این میزان اشتغال تا سال 1400 به صورت واقعی ایجاد می شود و سال قبل نیز 18 هزار و 700 شغل در سطح استان ایجاد شد.
شاهرخی با تاکید بر لزوم توجه به جذب سرمایه گذار در سطح استان گفت: امسال 48 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در سطح استان را در دستور کار داریم و سال 1400 این رقم به 63 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی در سال قبل نیز بیش از 40 هزار میلیارد ریال بود.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: افزایش روش های کشت نوین گلخانه ای به 210 هکتار و بازسازی 85 درصدی اراضی آبیاری نوین در صرفه جویی 10 درصدی آب کشاورزی از برنامه های مهم در حوزه کشاورزی است.

** 10 هزار میلیارد ریال خسارت سیل به همدان
استاندار همدان میزان خسارت سیل اخیر در همدان را 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این خسارت به منازل مردم، کشاورزی، احشام و سایر بخش ها شده که میزان خسارت تعیین شده به وزارت کشور ارسال و مورد تایید نیز قرار گرفته است.
شاهرخی بیان کرد: هم اکنون پرداخت خسارت به سازمان مدیریت ارایه شده و قرار است در قالب تسهیلات، وام بلاعوض، بودجه عمرانی و تملک دارایی و سرمایه پرداخت شود.
استاندار همدان عزم مسئولان در پیشگیری از سیل اخیر را مورد تقدیر قرار داد و گفت: با وجود اینکه دومین استان در میزان بارش ها بودیم اما حضور همه جانبه مسئولان و تمهیدات از قبل پیش بینی شده مانع از بروز مشکل شد.
وی افزود: سدهای همدان نیز به خوبی کنترل شد و نمایندگان مجلس، فرمانداران، بخشداران، شورای اسلامی و شهردار همدان با حضور مستمر در سطح شهر و مناطق مختلف ، شرایط را به خوبی کنترل کردند.

** 100 میلیارد ریال دریافتی برای رویداد 2018 نداشتیم
استاندار همدان با گلایه از برخی اظهارنظرها پیرامون بودجه رویداد 2018 گفت: آیت الله موسوی اصفهانی در خطبه اخیر نمازجمعه همدان هزینه شدن 100میلیارد ریال بودجه برای رویداد 2018 را بیان کرده اند که اینگونه نیست.
وی اضافه کرد: طرح این مسایل در نماز جمعه شبهه ایجاد می کند و این اظهارنظر واقعیت ندارد.
شاهرخی بیان کرد: دولت 100 میلیارد ریال اعتبار برای این رویداد اختصاص داده بود اما برای پرداخت آن با مشکل مالی مواجه شد و تنها 45 میلیارد ریال دریافت کردیم.
وی اضافه کرد: در این رویداد 2 کنفرانس بزرگ با حضور 80 عضو جهانی و 32 وزیر آسیایی را برگزار کردیم ضمن اینکه 100 برنامه در قالب 2018 انجام شد.

* شایسته سالاری ملاک انتخاب مدیران است
استاندار همدان شایسته سالاری را ملاک انتخاب مدیران اجرایی این استان عنوان کرد و گفت: در انتخاب مدیران تحت تاثیر هیچ جناح، قومیت و سفارش قرار نمی گیرم.
وی اضافه کرد: اولویت با انتخاب مدیران بومی است اما اگر نباشد از مدیران غیر بومی استفاده می کنم.
در این آیین به طور رسمی ظاهر پورمجاهد به عنوان معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار و حسین افشاری نیز فرماندار همدان معرفی شدند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.