فرماندار بهشهر گفت: مدیریت سیلاب مسئله ضروری و نیازمند کار تخصصی است و باید در این بخش کارهای موثرتری انجام شود.

هادی خنجری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در راستای سیل و سیلاب در شهرستان بهشهر و تلاش برای پیشگیری از تکرار این حوادث افزود: سیل اخبر بعد از خشکسالی اتفاق افتاد و بصورت غیرمنتظره زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد.

وی اظهار داشت: مازندران در 19حوزه تولید و 14محصول کشاورزی دارای رتبه اول کشور و  در پنج محصول دارای رتبه برتر است و متاسفانه سیل اخیر بیشترین خسارت را به کشاورزی وارد کرد.

خنجری گفت: آسیب در کشاورزی مازندران با توجه به دارا بودن رتبه اول در تولید برخی از محصولات، کشاورزی کشور را دچار خسارت می کند و باید توجه ویژه به این بخش اعمال شود.

وی با اعلام اینکه سیل در بهشهر با توجه به سیل بندها و سد سرشاخه گیر کنترل شد؛ خاطر نشان کرد: اگرچه سیلاب در بهشهر همچون شهرهای دیگر خسارت در روستاهای بالادست نداشت؛ اما مناطق جلگه ای و کشاورزی تحت تاثیر مستقیم سیل قرار گرفت و کشاورزی، راههای مواصلاتی و واحدهای تولیدی و زیرساختها آسیب جدی دیده است.

فرماندار بهشهر افزود: باغات، اراضی کشاورزی، دامداری ها و مرغداری ها و کلنی های زنبور عسل ما در سیل اخیر آسیب جدی دیده و زیرساختهای کشاورزی ما در برخی از موارد از بین رفته است.

خنجری بیان داشت: در فصل کشاورزی قرار داریم و باید در این حوزه برای جبران خسارت سیل و اختصاص اعتبارات تلاش بیشتری انجام شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

وی با اشاره به جدی گرفتن بیمه در بخش های مختلف یادآور شد: باید بیمه ها شرایط را برای استقبال کشاورزان فراهم کرده و طوری برنامه ریزی شود که کشاورز به سراغ بیمه رفته و به این امر مبادرت کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهشهر همچنین با تاکید بر امهال تسهیلات کشاورزی گفت: با توجه به خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی، امهال تسهیلات بانکی این قشر باید با اولویت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

خنجری افزود: صندوق توسعه کشاورزی هم از نیازهای مهم منطقه است که انتظار داریم بصدرت استانی عمل کرده و کمک کار کشاورزان باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.