رسول سعیدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 48 هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت گندم اختصاص یافته است که از این میزان 44 هزار هکتار به صورت دیم و چهار هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده و در مجموع 19 هزار و 760 هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.
وی به اهمیت فراگیر شدن پوشش بیمه ای در فعالیت های کشاورزی منطقه اشاره و بیان کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده و نمونه بارز آن سرمازدگی سال قبل و خسارت آن بر باغداران است.
وی با بیان اینکه استقبال از بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری نسبت به سال های قبل افزایش یافته گفت: لازم است برای سوق دادن بیشتر کشاورزان به سمت بیمه ابتدا اطلاع رسانی های عمومی در سطح جامعه صورت پذیرد و کشاورزان را با فواید بیمه و همچنین ضررهای ناشی از بیمه آشنا ساخت.
سعیدیان اظهار داشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به 2 صورت عمومی و انفرادی بیمه می کند.
سرپرست جهاد کشاورزی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها نهاد حمایتی دولتی از خسارت دیدگان می باشد به باغداران، کشاورزان و دامداران توصیه کرد در سریع ترین زمان ممکن نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، مهاباد دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ 62 هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که 52 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.
9903/ 7129/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.