رضا عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به کیفیت میوه طرح تنظیم بازار و قیمت محصول مشابه در بازار قیمت سیب کیلویی 69 هزار ریال و قیمت پرتقال کیلویی 49 هزار ریال توسط کمیته راهبردی که سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری همدان در آن دارای نماینده هستند مصوب شده است.
وی اظهار داشت: در طرح تنظیم بازار میوه ایام پایانی سال تامین میوه بازار مد نظر دولت نیست، بلکه عرضه میوه در ایام پایانی سال با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت انجام می‌شود.
مدیرسازمان تعاون روستایی همدان با تاکید بر اینکه هدف از عرضه محصول سیب و پرتقال به بازار، تنظیم بازار و حمایت از حقوق مصرف کننده است، افزود: در تامین میوه طرح تنظیم بازار با توجه به سهمیه کشوری در همدان مشکلی وجود ندارد و میوه سیب و پرتقال در سردخانه های استان برای اجرای کامل طرح موجود است.
عباسی با اشاره به اینکه قیمت میوه در طرح تنظیم بازار نمی‌تواند با قیمت میوه در بازار تفاوت چشمگیری داشته باشد، یادآورشد: بر اساس دستورالعمل به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی میوه سیب 15 درصد و پرتقال 20درصد از محصولات مشابه پایین تر قیمت گذاری می شود.
وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح حمایت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با افزایش میزان تقاضا در روزهای پایانی سال است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.