علی تهوری روز دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه آرد و نان استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مباحث انتظارات واحدهای صنفی نانوایی که گاهی متقاضی افزایش قیمت نان هستند در این کارگروه مطرح شد اما با توجه به اینکه در این زمینه باید به صورت کشوری برنامه ریزی شود موضوع به سازمان ها و دستگاه های بالادست اعلام می شود تا حقوق تولید کننده و نانوا نیز لحاظ شود.
وی گفت: در سال های اخیر با توجه به ایجاد فضای رقابتی بین واحدهای صنفی کیفی نان ارتقا پیدا کرده و با تنوع محصول سعی شده رضایتمندی مردم بیشتر شود.
وی بیان کرد: یکی از وظایف اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بازرسی از واحدهای صنفی تولید کننده نان است که با مشارکت بازرسان اتحادیه نانوایی داران و کارشناسان صنف از واحدهای صنفی بازرسی به عمل می آید.

** انجام 2295 مورد بازرسی از نانوایی های استان
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح واحدهای نانوایی 2 هزار و 295 بازرسی در شهر بیرجند انجام شد که منجر به تشکیل 58 پرونده تخلف و ارسال آن به تعزیرات حکومتی شد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: نسبت به تعداد بازدیدها و واحدهای صنفی سطح تخلفات در این زمینه پایین است که امیدواریم به صفر برسد و رضایتمندی بیشتر مردم را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه شهروندان از واحدهای صنفی نانوایی رضایت نسبی دارند گفت: سامانه ارتباطی 124 آماده دریافت گزارش ها و شکایت های مردمی است لذا مردم می توانند هر گونه شکایت، نگرانی و پیشنهاد خود را با این سامانه در میان بگذارند تا در اسرع وقت بررسی شود.

** سنگک سبوس دار با کیفیت ترین نان
وی نان سنگکی را با کیفیت ترین نان دانست و افزود: این نوع نان به استناد نظر کارشناسان به دلیل برخورداری سبوس بالاتر، باارزش ترین نان است.
تهوری گفت: در این ارتباط سعی کرده ایم با تقویت واحدهای صنفی نانوایی سنگک در سطح شهر، سهمیه های آنها را افزایش و این نانوایی ها را از کوچه های فرعی به خیابان های اصلی وارد کنیم تا زمینه فروش بیشتر فراهم شود.
وی بیان کرد: بعضا مشاهده می شود به ویژه در نانوایی های آزاد پز نان سنگک سفید پخت می شود در حالیکه هرچه نان دارای سبوس بیشتر و رنگ تیره تر باشد خاصیت بیشتری دارد.
تهوری اظهار کرد: به اذعان نانوایی داران مردم بیشتر نان سنگک سفید را می پسندند که از آرد 15 درصد تولید می شود و به مراتب ارزش کمتر از آرد 12 درصد دارد.
وی یادآور شد: در نانوایی های یارانه ای آرد 12 درصد توزیع و مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرد اما در نانوایی های آزاد پز نانوایان بیشتر از آرد سفید استقبال می کنند.
وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم نان سنگک سفید را ملاک کیفیت قرار ندهند برعکس نان قرمز و تیره تر از سبوس بیشتری برخوردار است و ارزش غذایی آن برای سلامتی بدن بیشتر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.