محسن جهانشیر روز یکشنبه در جمع سازمان های مردم نهاد همدان اظهار داشت: امروزه نخبه های همدان در توسعه همه جانبه و اهداف تعالی استان کمک شایانی داشته اند و این استان از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه جوانان و بانوان برخوردار است.
وی نقش سمن ها به عنوان سازمان های مردم نهاد که منبع عظیم از جوانان نخبه و مستعد است را در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و استان همدان را مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت سمن های موجود در هر شهرستان برای خدمت به جوانان فرصت مناسبی است و اگر به دنبال آینده ‌ای بهتر هستیم باید جوانان پرانگیزه، شاداب، بانشاط و سالم را تحویل اجتماع دهیم.
مدیرکل ورزش وجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: اگر تعالی و شور آفرینی برای سمن ها به درستی تحلیل و رمزگشایی شود بسیاری از نکات حل و تمام شده است.
جهانشیر افزود: تاکنون آنگونه که باید نقش سمن ها برای دستگاه های حکومتی و اجرایی به طور کامل شناخته نشده و این یک نقص دو طرفه است که یک بخش آن به ما و سمن ها باز می گردد.
وی با تاکید بر مسئولیت مهم مسئولان اجرایی برای رسیدگی به امور جوانان گفت: اکنون زمان عمل است و مسئولان برای رفع آنها باید همکاری لازم را داشته باشند.
جهانشیر یادآور شد: انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی استان از توانمندی جوانان و بانوان نخبه در حوزه های مختلف مدیریتی و مشاوره ای کمک بگیرند.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی استان می توانند نسبت به واگذاری بخشی از برنامه های خود به سازمان های مردم نهاد به عنوان فعال بخش خصوصی اقدام کنند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز گفت: دوره توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور با موضوع سواد رسانه ای و کارآفرینی در همدان برگزار می شود.
محرم روزبه افزود: این دوره توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور با موضوع سواد رسانه ای و کارآفرینی از بیستم فروردین ماه سال آینده در همدان برگزار می‌شود.
وی با اهمیت شمردن نقش جوانان در آینده سازی کشور گفت: یکی از راه های پیشرفت کشورها سرمایه گذاری بر روی جوانان و نسل آینده است و نسل جوان به عنوان نیروی فعال و متحرک، پرتلاش و با احساس می تواند نقش مهمی در تعالی جامعه داشته باشد.
روزبه یادآور شد: بدون تردید نسل جوان به عنوان نیروی انسانی مهم جامعه سرمایه اصلی کشور محسوب می شود و در همه بخش های امور زندگی حضور موثر و اساسی دارند.
در پایان این نشست با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان از دبیران فعال سازمان های مردم نهاد جوانان استان تجلیل شد.
همدان دارای بیش از یکصد سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.