به گزارش ایرنا، بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه سه شنبه در میان گردهمایی گرم پیشکسوتان و تازه کاران موسیقی و جمعی از دوستداران موسیقی آخرین برنامه اش را اجرا کرد و به پایان رسید.
هنرنمایی یگان موزیک تیپ زرهی همدان و اجرای قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی آغازگر این برنامه بود که بهترین تشویق ها را از دستان تماشاگران ستاند و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز که از اجرای این گروه به وجد آمده بود از همه هنرمندانی که برای مردم همدان نواخته اند و می نوازند قدردانی کرد.
علی مرادی نور این دوره از جشنواره موسیقی را بسیار موفق و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: این موفقیت حاصل تلاش هنرمندان جوان شهر و دیارمان است که امسال به آنها اعتماد کرده و جشنواره را به آنها سپرده بودیم.
او تاکید می کند جشنواره موسیقی فجر به ما نشان داد به جوان ها باید اعتماد کرد تا توان و استعداد خود را به نمایش بگذارند و بزرگترها نقش هدایتگر و چراغ راه را داشته باشند.
مرادی موسیقی را هنری فاخر و ارزشمند می داند که در هنگام شادی و سرور و در حزن اندوه بهترین همدم و مونس است.

** جشنواره موسیقی همراه با پژوهش و آموزش
دبیر جشنواره موسیقی فجر نیز از استقبال خوب مردم همدان و بذل محبت آنها به موسیقی قدردانی کرد و گفت: اگر چه کم و کاستی هایی وجود داشت اما سعی کردیم امسال بهتر از پارسال و سالهای پیشین باشیم.
علی آقامحمدی به تفاوت ها و ویژگی های جشنواره امسال اشاره می کند و می گوید: در جشنواره امسال 27 گروه موسیقی برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و از این تعداد 14 گروه پذیرفته شدند؛ در حالیکه سال قبل تنها سه گروه به اجرای موسیقی پرداختند.
بخش های جنبی جشنواره امسال مانند کلاس آموزشی، کارگاه های پژوهشی، نشست های نقد و بررسی، نمایشگاه ساز و نشست بررسی مشکلات ساز سازان همدانی و هنرنمایی گروه های موسیقی کشوری از ویژگی و تفاوتهای این دوره از جشنواره بود که آقامحمدی و دوستانش با مشقت و دشواری های بسیار آنها را تدارک دیده اند.

** تجلیل از موی سپید کرده های موسیقی
جشنواره موسیقی فجر بر دستان بزرگان خود هم بوسه ای از روی ادب و سپاس زد، اساتیدی همچون مسعود فریدونی نوازنده سنتور، حق رضا فطری تارنواز، اصغر بهرامی نوازنده سنتور، اصغر کریمی نوازنده تمبک، ماشالله رسام نوازنده سازهای بادی ، مسعود اسلامیه خواننده ، سیاوش دیهیمی نوازنده تار، علی کوثری نژاد ، سازنده و پژوهنده موسیقی ، جمشید منطقی آهنگساز و سازنده قانون که هرکدامشان سرمایه ای بزرگ برای جامعه موسیقی محسوب می شوند.
در ادامه آیین تقدیر، استاد کیوان ساکت سرپرست گروه ارکستر وزیری که مهمان ویژه، اختتامیه جشنواره بود دقایقی تک نوازی کرد و با طنین بی نظیر تارش گوش و جان همگان را نوازش داد.
استاد حسن ناهید موسیقی دان و نوازنده سرشناس نی کشور نیز که رنج سفر به خود تحمیل کرده و با کهولت سن دعوت جشنواره موسیقی را لبیک گفته بود هم دقایقی از فراز و فرودهای زندگی خود و همنشینی دور و درازش با نی حکایت کرد و جوانان را به تلاش، تمرین و ممارست برای رسیدن به اهدافشان توصیه و تشویق کرد.
او برای موسیقی همدان روزهای روشنی را آرزو می کند و می گوید: همدان در این جشنواره ثابت کرد که می تواند بهترین باشد؛ حاضران هم برای پیر نی نواز ایران آرزوی سلامتی کردند.

** ارکستر وزیری رخدادی نادر در همدان
دف نوازی زیبای گروه موسیقی «ایقاع» به سرپرستی وحید ربیع پور در مدح حضرت محمد (ص) آن هم در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) شور و شعف مجلس را دو چندان کرد، این گروه در آیین افتتاحیه نیز هنرنمایی کرده و مردم خواستار تکرار هنرنمایی این گروه شده بودند.
اجرای کنسرت ارکستر وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج بخش پایانی جشنواره موسیقی است که به اعتقاد اهالی موسیقی اتفاقی نادر در پایتخت تاریخ و تمدن محسوب می شود.
بی تردید حضور این گروه موسیقی سرشناس و هنرمندان نامی و فرهیخته به رشد این هنر فاخر و ارتقا ذوق هنری مردم همدان تاثیر بسیار دارد.
به گزارش ایرنا جشنواره موسیقی فجر از یکم تا هفتم اسفند ماه در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا برگزار شد و در این هفت شبانه روز از هر گوشه این مکان ساز و نوایی دلنشین به گوش می رسید به طوریکه این مجتمع کاخ موسیقی همدان لقب گرفت.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.