حسن ظفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در دهه فجر امسال عملیات اجرایی یک طرح نیز با اعتباری افزون بر 6 میلیارد ریال آغاز می شود.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اجرای اصل31 قانون اساسی مبنی بر تامین مسکن مناسب با نیاز افراد و خانواده ایرانی در یک نگاه ویژه اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را با توجه به وقوع مکرر سوانح طبیعی به ویژه زلزله به عهده گرفته است.
ظفری اضافه کرد: در همین راستا، این طرح از سال 1384 در قالب ارایه تسهیلات بانکی به مبلغ پایه 50 میلیون ریال و با کارمزد پنج درصد با دوره مشارکت و بازپرداخت 15 سال به متقاضیان احداث مسکن روستایی واگذار شده است.
وی اظهار داشت: سهمیه بنیاد مسکن استان همدان از ابتدا تاکنون حدود 180 هزار فقره بوده که از این تعداد بیش از 103 هزار نفر نام نویسی و بیش از 95 هزار نفر به بانک های عامل معرفی شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ادامه داد: در سال جاری 2 هزار و 210 واحد مسکن روستایی با یک هزار و 450 میلیارد ریال مبتنی بر تسهیلات بانکی و با احداث بیش از 202 هزار متر مربع ساختمان در سطح روستاهای استان ساخته شده که از این تعداد یک هزار و 235 واحد آن در دهه مبارک فجر با 812 میلیارد و 77 میلیون ریال بهره برداری می شود.
ظفری اضافه کرد: کل اعتباراتی که تاکنون در بحث بهسازی مسکن روستایی به استان تخصیص یافته 11هزار و510 میلیارد ریال است.
همزمان با دهه فجر 797 طرح به ارزش 14 هزار و 610 میلیارد ریال و ایجاد سه هزار و 726 فرصت شغلی در استان همدان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
2087/7523
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.