به گزارش ایرنا سرهنگ سیدجعفر حسینی روز پنجشنبه در آستانه چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برنامه های امسال دهه فجر در سپاه ناحیه لاهیجان بیشتر جنبه محرومیت زدایی و اقتصادی دارد تا گامی در حمایت و کمک به محرومان و اقشار آسیب پذیر شهرستان باشد.
وی یادواره شهدا، تقدیر از پنج شهید دوران انقلاب لاهیجان، مراسم بزرگداشت 46شهید روستای آهندان، شهدای بالامحله رودپشت، مراسم شهیدکیارستمی از فرماندهان سپاه در کوی زمانی لاهیجان ، نشست های بصیرتی، افتتاح مسکن محرومان تحت پوشش کمیته امداد، افتتاح ساختمان چند پایگاه مقاومت، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، ارائه خدمات پزشکی در مناطق روستایی و ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان جامعه بسیج ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و شرکت در راهپیمایی 22بهمن را از جمله برنامه ها ذکر کرد.
حسینی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 93واحد مسکن محرومان تحت پوشش کمیته امداد لاهیجان تحویل و احداث و به خانواده ها واگذار شد و امسال نیز 60 واحد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین شهرستان و با مساعدت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای مددجویان درحال ساخت است که 31 واحد آن تحویل شده و پنج واحد نیز در دهه فجر امسال بهره برداری می شوند.
وی یادآور شد: ساخت هر واحد 35میلیون تومان هزینه در بر دارد که 20میلیون تومان آن از آورده سپاه و 9میلیون تومان نیز آورده مددجوست.
وی با اشاره به اینکه پایگاه های مقاومت نیز با کمک خیرین ساخته می شود اظهار داشت: شهرستان لاهیجان 87پایگاه مقاومت دارد که چهار پایگاه از این پایگاه ها آماده بهره برداری است و در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد.
حسینی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اشاره و اظهار کرد: در جهت اقتصاد مقاومتی نیز امسال 16نفر از کارآفرینان شهرستان بطور میانگین هر کدام 10میلیون تومان وام خود اشتغالی برای تولید بیشتر، توسعه و رونق اقتصادی دریافت کرده اند.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.