علیرضا مدرکیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برخی پزشکان بر این باورند که با قراردادن دستگاه کارت خوان در مطب زمینه رصد تراکنش بانکی آنها و اخذ مالیات بر اساس درآمد فراهم می شود.
وی اضافه کرد: این در حالیست که امور مالیاتی در صورت نیاز به رصد درآمد یک فرد می تواند از روش های مختلف بهره گیرد.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان افزود: این نوع تفکر موجب شد پزشکان نگران افزایش میزان مالیات دریافتی باشند بنابراین شماری از آنها کارت خوان های مطب را جمع کردند.
مدرکیان این تصمیم را عجولانه و نادرست دانست و بیان کرد: افراد درآمد خود را در بانک یا هر جایی سرمایه گذاری کنند شناسایی آن برای امور مالیاتی آسان است.
وی گفت: مطب پزشک به عنوان یک مرکز ارایه دهنده خدمات عمومی، باید شرایط و امکانات لازم را برای مراجعان فراهم کند.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان خوشایند سازی فضای فیزیکی برای حضور بیمار و همراهان، قرار دادن صندلی های مناسب در سالن انتظار و قرار دادن دستگاه کارت خوان را از امکانات اولیه یک مطب برای رعایت حقوق بیمار دانست.
مدرکیان گفت: وضعیت مطب های همدان از نظر خوشایند سازی و وجود دستگاه کارت خوان مطلوب بوده و چالشی در این زمینه وجود ندارد.
وی اضافه کرد: هر چند تعدادی از مطب پزشکان بدون دستگاه کارت خوان هستند و مشکلاتی را برای مراجعان فراهم کردند اما شمار آنها اندک است.
رییس سازمان نظام پزشکی همدان به پزشکان توصیه کرد با وجود الزامی نبودن قرار دادن دستگاه کارت خوان در مطب اما برای رفاه حال مردم و بیماران این درخواست را عملی کنند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.