استاندار یزد با اشاره به ارتباط مستقیم کارگران با اقتصاد و صنعت یزد و لزوم حمایت از قشر کارگر گفت: واحدهای صنعتی حامی کارگر تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نشست مجمع نمایندگان استان یزد در خصوص اعتبارات دستگاه‌های مرتبط حوزه کار و رفاه اجتماعی و رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری استان اظهار داشت: در شرایط حساس و پرچالشی هستیم و هر یک از دستگاه ها با بسترهای نارضایتی مواجه هستند و از سویی ارتباط با جامعه کارگری داریم که بخش عمده اقتصاد با کارگران مرتبط است.

وی با اشاره به چالش هایی که واحدهای صنعتی با آن مواجه هستند ادامه داد: ضرورت دارد مطالبات دقیق مردمی از سوی دستگاه ها در ماه های پایانی سال دنبال شود و از نارضایتی مردم جلوگیری به عمل آید و به شکلی مشکلات در استان کاهش یابد.

استاندار یزد در خصوص بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان ها و مراکز مرتبط همچنین مطالبه این سازمان از مراکز درمانی و بیمارستان ها عنوان کرد: پیشنها دارم تامین اجتماعی بدهی ها و مطالبات را با صنوف مربوطه تهاتر کند تا بخشی از مشکلات مالی از دوش هر دو سوی قرارداد برداشته شود و نمایندگان نیز این موضوع را دنبال کنند تا محقق شود.

وی بیان داشت: بیمارستان ها و داروخانه ها نیز بدهی به تامین اجتماعی دارند که می توان از طریق تهاتر به راحتی مشکلات پیش رو را حل کرد و ارائه خدمات مطلوب و شایسته را دنبال کرد.

طالبی در خصوص صندوق های کشوری نیز اظهار داشت: متاسفانه این صندوق ها در استان یزد بسیار ضعیف عمل کردند و با وجود صنعتی بودن یزد و جذابیت هایی که دارد کمترین آثار از وجود صندوق ها در یزد دیده می شود لذا باید سرمایه گذاری هایی انجام دهند و منابع پایداری هم برای استان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید طرح های اقتصادی خاص برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در استان یزد داشته باشیم اظهار داشت: همچنین شرایط استان و مشکلاتی که در حوزه کارگری داریم به ویژه حمایت هایی که لازم است از استان و دستگاه های مربوطه صورت گیرد، نمایندگان و مسئولان دستگاه ها حساسیت موضوع را به به وزارتخانه ها انتقال دهند تا اقدامات حمایتی لازم صورت گیرد.

طالبی با قدردانی از فعالیت های موثر و همراهی شایسته و تعامل تشکل های کارگری استان با دولت دارند افزود: خیلی از مسائل و مشکلاتی که در استان بود با کمک تشکل های کارگری جمع شد و از امنیتی شدن موضوع جلوگیری شد لذا باید مراقبت در قضایا را به صورت مداوم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اعتراضات کارگری موجب بهره برداری دشمنان می شود و دشمنان نظام اصل اعتراض را منحرف می‌کنند، تصریح کرد: مشکلات و خواسته جامعه کارگری به حق است لذا کارگروهی را برای اولویت بندی مشکلات تشکیل می دهیم و راهکارهایی برای تقویت و حمایت از تشکل ها را دنبال می کنیم.

استاندار یزد با اشاره به موضوع اخراج کارگران از کار به واسطه عضویت در تشکل های کارگری اظهار داشت: زیبنده نیست کارگری به واسطه عضویت در تشکل از کار محروم شود لذا اداره کار جدی‌تر پیگیر این موضوع باشد و اگر کسی اخراج شده باشد به کمیسیون کارگری وشرای تامیت ارجاع شود تا تصمیم مناسبی برای این موضوع گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین بحث حمایت هایی که ار کارفرمایان می شود و تسهیلاتی که در اختیار آن ها قرار می گیرد باید منوط به احترام به حقوق کارگران و تشکل ها باشد و یا با نظر تشکل های کارگری صورت گیرد.

استاندار یزد گفت: همچنین واحدهای نمونه صنعتی که به حقوق کارگران احترام می‌گذارند مورد تجلیل قرار گیرند و این موضوع به عنوان یک مولفه و امتیاز اصلی و اساسی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.