سرهنگ سعید اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با وجود لغزندگی زمین یازی به استفاده از زنجیر چرخ نیست اما همراه داشتن زنچیر چرخ برای تردد از جاده های همدان ضروری است.
وی اضافه کرد: میزان سوانح هنگام باران بیشتر از ریزش رف است چراکه بیشتر رانندگان هنگام پوشیده بودن سطح جاده از برف با سرعت مطمئنه تردد می کنند اما این مولفه هنگام بارندگی رعایت نمی شود.
جانشین رییس پلیس راه استان همدان توضیح داد: هر چند بر روی تابلوهای موجود در حاشیه جاده ها محدودیت های سرعت نصب شده است اما هنگام شرایط اضطراری شامل لغزندگی جاده باید بدون توجه به تابلو با سرعت کمتر و مطمئنه تردد داشت.
سرهنگ اسماعیلی با تاکید بر ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی از رانندگان خواست پیش از حرکت چند نوبت به صورت آزمایشی اقدام به بستن زنجیرچرخ کنند.
وی گفت: هم اینک در حدود 40 درصد جاده ها از جمله همدان - تهران، همدان - ملایر و بخشی از مسیر همدان - اسدآباد مه آلود است.
جانشین رییس پلیس راه استان همدان افزود: مه غلیظ در جاده های این استان، وسعت دید رانندگان را به 30 تا 50 متر کاهش داده است.
سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: واژگونی یک دستگاه پراید در جاده کبودراهنگ منجر به مصدومیت 6 تن از سرنشینان این وسیله نقلیه شد که سه تن از مجروحان به علت شدت جراحت بیمارستان منتقل شدند.
طرح زمستانی پلیس از 22 آذر آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه دارد.
7526
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.